Nowa strategia POT uwzględni rolę przedsiębiorców

Promocja turystycznych walorów Polski musi się odbywać przy współpracy na szczeblu lokalnym, regionalnym i centralnym. Trwają prace nad jej strategicznymi założeniami.

Publikacja: 30.05.2023 12:05

Promując kraj, trzeba pogodzić interesy różnych regionów

Promując kraj, trzeba pogodzić interesy różnych regionów

Foto: Shutterstock

Na jakich rynkach się promować? Na co stawiać? Na jakie regiony, miasta czy produkty? I wreszcie – co zrobić, by działania lokalne i regionalne oraz inicjatywy podejmowane na szczeblu centralnym nie tylko się nie rozmijały, ale dawały efekt synergii? W Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) trwają prace nad dokumentem próbującym odpowiedzieć na te pytania i proponującym konkretne rozwiązania. Obecnie jest on konsultowany.

Projekt strategii zarządzania zintegrowaną komunikacją marketingową marki turystycznej Polski w perspektywie roku 2030 został przygotowany na zlecenie POT przez dr. Bartłomieja Walasa, dziekana Wydziału Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej, byłego wieloletniego wiceprezesa POT. – Mówiąc o tej strategii, położyłbym nacisk na słowo „zintegrowana” – mówi Walas. – Nakreślone zostały w nim m.in. ramy, w jakich w aspekcie komunikacyjnym mogłaby się odbywać współpraca regionalnych organizacji turystycznych (ROT), lokalnych organizacji turystycznych (LOT) oraz POT. W projekcie została też oczywiście uwzględniona rola przedsiębiorców – wyjaśnia.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Warto zobaczyć
Rok 2025 zapowiada mnóstwo artystycznych przeżyć
Warto zobaczyć
Dolny Śląsk chce być dostępny dla wszystkich
Warto zobaczyć
We Wrocławiu znów będzie Palmiarnia
Warto zobaczyć
Na jakie festiwale warto się wybrać w sierpniu
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Warto zobaczyć
Poznaj nieznany Śląsk. Urodziny Metropolii z mnóstwem ciekawych wycieczek