Właśnie ruszyła kampania „Zakopane - dobre eMOCje”, która ma pokazać inne oblicze kurortu. Jej inauguracja odbyła się jednak nie w samym Zakopanem, ale na drugim krańcu Polski - w Sopocie.
- Sopot i Zakopane to miasta partnerskie. Słowo „partnerskie” nie do końca oddaje nasze relacje, bo zwrot ten jest przecież zbyt urzędowy. A my mówimy o przyjaźni, która nas łączy – wyjaśnia wybór miejsca Agnieszka Nowak - Gąsienica, zastępca burmistrza Zakopanego. - Nie ma między nami rywalizacji, jest wręcz przeciwnie. Mamy wspólne projekty, wspólne szkolenia, wymieniamy się doświadczeniami. W obydwu miastach wiodącą gałęzią gospodarki jest turystyka i chociażby dzięki temu mamy wiele wspólnych tematów.
W Sopocie przez cały dzień Zakopane promowało swoje flagowe, letnie imprezy kulturalne, pokazywało nowe miejsca do obejrzenia oraz wydarzenia w jakich warto uczestniczyć. Wszystko po to, by pokazać nieco inny wizerunek miasta.
- Nie trzeba robić ankiet dlaczego turyści do nas przyjeżdżają. Zakopane kojarzy się jako miejsce uprawiania sportów zimowych, a latem pieszych wędrówek, miejsce wyjątkowej przyrody, czy też oryginalnej kuchni -– mówi Agnieszka Nowak – Gąsienica. – Chcemy, by kojarzyło się z także kulturą, w tym tzw. kulturą wysoką. Mamy dużo do zaoferowania jako miasto w którym każdy niezależnie od swoich preferencji jest w stanie znaleźć odpowiedni dla siebie produkt. I o tym jest kampania „Zakopane dobre - eMOCje”, którą rozpoczęliśmy w Sopocie, a która towarzyszyć nam będzie w tym roku.
O Złotą Ciupagę
W muszli koncertowej przy sopockim molo można było posłuchać Hanny Rybki z zespołem. To wszechstronna wokalistka z Podhala. Od wielu lat wraz ze swoim zespołem wykonuje muzykę folk i etno, współpracuje z największymi nazwiskami polskiej etstrady i bierze udział w międzynarodowych projektach jazzowych.