- W jednym miejscu, za pośrednictwem kilku kanałów komunikacji - przede wszystkim wspólnego dla urzędu miasta, urzędów dzielnic i innych jednostek miejskich jednego telefonu oraz portalu samoobsługowego.
- Warszawiacy, stołeczni przedsiębiorcy oraz turyści będą mogli zgłosić interwencje lub uzyskać potrzebne informację – podawał stołeczny ratusz uruchamiając swoją miejską infolinię, która dziś funkcjonuje jako Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115.
Informacje przez maila, telefon lub aplikację
Śmieci już nie powinny zalegać w koszach w Łodzi. Nie powinny tam też straszyć brudne przystanki i dzikie wysypiska. Dlaczego? Miasto uruchomiło właśnie specjalny adres, pod którym mieszkańcy mogą wysyłać zgłoszenia o śmieciach. Jest prosty: smieci@uml.lodz.pl.
Łódzcy urzędnicy proszą, zrobić zdjęcie zaśmieconego miejsca, wskazać, jaki to rodzaj terenu, (np. brudny trawnik czy dzikie wysypisko) oraz gdzie się on znajduje. I wysłać na wskazany adres. – W ten sposób mieszkańcy pomogą w uprzątnięciu Łodzi. Po zweryfikowaniu na miejsce zostaną wysłane służby, które uprzątną teren – zapewnia łódzki ratusz.
W Warszawie już niemal od 10 lat działa miejska infolinia 19115, oraz specjalna aplikacja gdzie można zgłosić takie sytuacje. Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 jest dostępne dla mieszkańców 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.