Decyzja została podjęta przez szczecińskich radnych jesienią ubiegłego roku, a ich konieczność tłumaczono wzrostem kosztów oraz planem przeznaczenia pieniędzy na wzrost wynagrodzeń kierowców autobusów i motorniczych tramwajów. Dodatkowe wpływy szacuje się na ok. 12 mln zł. Szczecin już od dłuższego czasu ma problemy z ich brakiem. Z tego powodu w poprzednich latach trzeba było odwoływać kursu i zmieniać rozkłady jazdy.
W górę ceny biletów oraz stawki za parkowanie
Od czwartku droższe są zarówno bilety jednorazowe jak i okresowe. Przykładowo bilet 15-minutowy kosztuje teraz 3 zł zamiast 2 zł, za 30-minutowy trzeba zapłacić 4 zł, za godzinny 6 zł, natomiast za dwugodzinny o złotówkę więcej. Jeśli ktoś ma jeszcze zapas starych biletów, może je wykorzystać.
- Bilety jednorazowe czasowe mogą być wykorzystane na zasadzie łączenia różnych nominałów w tej samej grupie biletów jednorazowych – czasowych – poinformował szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Oznacza to, że można np. skasować jednocześnie bilety za 2 zł i 1 zł przy przejazdach 15-minutowych.
Czytaj więcej
Wśród pasażerów publicznej komunikacji rośnie agresja. Przykładem są Koleje Śląskie, gdzie tylko...
Miesięczny bilet na jedną zwykłą linię podrożał z 60 zł na 80 zł, na wszystkie linie z 80 zł na 100 zł, na jedną linie pospieszną z 80 zł na 90 zł. Bilet obejmujący wszystkie linie zwykłe i pospieszne kosztuje teraz 140 zł.