Aktualizacja: 24.05.2025 12:20 Publikacja: 08.01.2025 16:17
W ekologiczne autobusy inwestowały dotychczas przede wszystkim samorządy. I tak będzie też w 2025 roku
Foto: mat. pras.
W sumie 363 sztuki to znacznie mniejszy udział niż rok wcześniej, gdy „zielone” pojazdy stanowiły nieco ponad 30 proc. wszystkich nowych rejestracji, liczących 479 autobusów. Jak podaje branżowa firma analityczna JMK Analizy Rynku Transportowego, zmieniła się także segmentacja pojazdów: jeśli w 2023 r. w napędach alternatywnych absolutnie dominowały autobusy miejskie, to w ubiegłym segment miejski stanowił niewiele ponad 88 proc., topniejąc kosztem m.in. autobusów międzymiastowych, a także minibusów.
Nie tylko nowe autobusy czy tramwaje kupują lokalne władze dla swoich przewoźników. W miastach, w których funkcj...
Pasażerowie publicznego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) mogą od wtorku korzystać z inno...
W 2025 roku jeszcze nie uda się go przyspieszyć. Za to w roku 2026 wzrost zamówień wymusi zmiana w ustawie o ele...
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na budowę nowego systemu biletowego dla Warszawy. W dodatku znacznie dro...
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas