Miejscy przewoźnicy zapewniają, że wsłuchują się w ich głosy. - Reagujemy na postulaty mieszkańców dotyczące zmian w kursowaniu autobusów, jak zmiana trasy, ale też rozkładu jazdy, tak aby był on najdogodniejszy dla pasażerów. I takich zmian rozkładowych jest najwięcej, po kilka - kilkanaście miesięcznie – mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie.
Tramwaj zamiast autobusów? Nie wszystkim mieszkańcom się to podoba
Niespełna miesiąc temu, 29 października oddano do użytku jedną z największych inwestycji transportowych w stolicy - linię tramwajową do Wilanowa. Nowy odcinek ma sześć i pół kilometra długości oraz 12 przystanków na trasie. Kosztował 1 mld 190 mln zł, z czego 555 mln zł to środki unijne.
Inwestycja okazała się sukcesem. Z linii tramwajowych 14 i 16 łączących Miasteczko Wilanów ze Śródmieściem, Bielanami i Ochotą skorzystało już ponad milion osób.
Uruchomienie tramwaju spowodowało, że warszawski ZTM zmienił w połowie listopada trasy wielu linii autobusowych i tramwajowych kursujących nie tylko w tej części miasta.
Czytaj więcej
Warszawski Wilanów ma wreszcie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Uruchomiona we wtorek trasa jest najdłuższym od kilkudziesięciu lat odcinkiem sieci tramwajowej w stolicy.