Pod względem włączenia do ruchu nowych odcinków szybkich tras obecny rok będzie jednak dosyć skromny: 25 km nowych odcinków autostrad, 117 km dróg ekspresowych oraz 10 km obwodnic z rządowego programu obwodnicowego, a także 23 km dróg z ruchem przyspieszonym. Rok temu było to 267 km.
W regionach będą to raczej pojedyncze odcinki, ale istotne dla wydłużania już gotowych tras. W województwie śląskim gotowe będzie 7 km drogi ekspresowej S1 w rejonie Dąbrowy Górniczej, w województwie świętokrzyskim – obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego. W Małopolsce dokończona zostanie S7 na odcinku Miechów–Szczepanowice (ponad 5 km) i na odcinku Widoma–Mistrzejowice (prawie 14 km), ponadto fragmenty dróg DK47 Rdzawka–Nowy Targ i DK75 w rejonie Brzeska, a także przeszło 12-kilometrowa Północna Obwodnica Krakowa w ciągu S52.
Jakie inwestycje drogowe będą gotowe w tym roku?
Na terenie Warmii i Mazur będzie można pojechać odcinkiem S16 Borki Wielkie–Mrągowo, a w Wielkopolsce ukończone zostaną obwodnice Grzymiszewa i Strykowa na drogach 72 i 32.
Pięć inwestycji zostanie sfinalizowanych na Pomorzu Zachodnim. To niewielki kawałek DK11 rondo Janiska–Kołobrzeg Wschód, niespełna 6-kilometrowa obwodnica Gryfina na DK31, obwodnica Koszalina i Sianowa w ciągu ekspresówki S6 oraz dwa kawałki drogi ekspresowej S3: 16 km odcinka Dargobądz–Troszyn oraz 17 km odcinka Świnoujście–Dargobądz.
Czytaj więcej
Władze lokalne od lat korzystają z funduszy europejskich. To przede wszystkim dzięki tym pieniądzom nasz kraj zmienił się nie do poznania, choć nie wszyscy mieszkańcy są w stanie dostrzec, jak daleką drogę przeszliśmy.