Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 18:56 Publikacja: 19.02.2024 17:22
Budowa dróg w tym roku wyraźnie straci impet. Oddawanych do użytku odcinków będzie wyraźnie mniej niż w 2023 r.
Foto: Marian Zubrzycki
Pod względem włączenia do ruchu nowych odcinków szybkich tras obecny rok będzie jednak dosyć skromny: 25 km nowych odcinków autostrad, 117 km dróg ekspresowych oraz 10 km obwodnic z rządowego programu obwodnicowego, a także 23 km dróg z ruchem przyspieszonym. Rok temu było to 267 km.
W regionach będą to raczej pojedyncze odcinki, ale istotne dla wydłużania już gotowych tras. W województwie śląskim gotowe będzie 7 km drogi ekspresowej S1 w rejonie Dąbrowy Górniczej, w województwie świętokrzyskim – obwodnica Ostrowca Świętokrzyskiego. W Małopolsce dokończona zostanie S7 na odcinku Miechów–Szczepanowice (ponad 5 km) i na odcinku Widoma–Mistrzejowice (prawie 14 km), ponadto fragmenty dróg DK47 Rdzawka–Nowy Targ i DK75 w rejonie Brzeska, a także przeszło 12-kilometrowa Północna Obwodnica Krakowa w ciągu S52.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera...
Już wkrótce pasażerowie będą podróżować po Krakowie wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Umo...
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Nieletnich gapowiczów wpisanych do Krajowego Rejestru Długów jest już 2,4 tysiąca. To ponad cztery razy więcej n...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas