Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Zielona Góra chce być liderem elektromobilności w Polsce. Już teraz spośród 85 miejskich autobusów eksploatowanych przez lokalnego przewoźnika, aż 55 to pojazdy na prąd. Miasto nie kończy jednak elektryfikacji swojej floty: do końca tego roku napęd elektryczny ma mieć już 80 proc. miejskich autobusów.

Publikacja: 16.08.2023 09:56

Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Foto: Adobe Stock

To dzięki pozyskaniu 167 mln złotych z funduszy unijnych oraz wyłożeniu 38,5 mln zł z miejskiego budżetu na realizację projektu „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego”. Miasto wydało najpierw 100 mln zł na 47 elektrobusów kupionych od Ursusa, który w przetargu wygrał rywalizację z Solarisem. Kolejne 100 mln zostało zainwestowanych w budowę i rozbudowę infrastruktury. W perspektywie są kolejne wydatki, na poziomie 50-60 mln zł: mają pozwolić na dokończenie procesu przestawiania miejskiej komunikacji autobusowej na prąd. - Wówczas będziemy jednym z niewielu miast w Europie, które w stu procentach będzie oparte na autobusach elektrycznych – zapowiedział Dariusz Lesicki, zastępca prezydenta Zielonej Góry, w rozmowie z serwisem samorządowym PAP.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Najwięcej gapowiczów jest na Mazowszu, ale w innych regionach mają najwięcej do zapłacenia
Transport
Mniej papierowych biletów. Nowe technologie w komunikacji miejskiej
Transport
Śląsk inwestuje w szybkie drogi i sprawniejszą kolej
Transport
Jak od lutego zmieniła się strefa płatnego parkowania w Warszawie?
Transport
Miasta stawiają na tramwaje. Wielkie wydatki na budowę nowych linii