Reklama

Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Zielona Góra chce być liderem elektromobilności w Polsce. Już teraz spośród 85 miejskich autobusów eksploatowanych przez lokalnego przewoźnika, aż 55 to pojazdy na prąd. Miasto nie kończy jednak elektryfikacji swojej floty: do końca tego roku napęd elektryczny ma mieć już 80 proc. miejskich autobusów.

Publikacja: 16.08.2023 09:56

Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Foto: Adobe Stock

To dzięki pozyskaniu 167 mln złotych z funduszy unijnych oraz wyłożeniu 38,5 mln zł z miejskiego budżetu na realizację projektu „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego”. Miasto wydało najpierw 100 mln zł na 47 elektrobusów kupionych od Ursusa, który w przetargu wygrał rywalizację z Solarisem. Kolejne 100 mln zostało zainwestowanych w budowę i rozbudowę infrastruktury. W perspektywie są kolejne wydatki, na poziomie 50-60 mln zł: mają pozwolić na dokończenie procesu przestawiania miejskiej komunikacji autobusowej na prąd. - Wówczas będziemy jednym z niewielu miast w Europie, które w stu procentach będzie oparte na autobusach elektrycznych – zapowiedział Dariusz Lesicki, zastępca prezydenta Zielonej Góry, w rozmowie z serwisem samorządowym PAP.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rekordowy rok w inwestycjach tramwajowych w stolicy
Transport
Duże miasta powalczą o pół miliarda zł unijnych dotacji na zeroemisyjne autobusy
Transport
Kolejne miasta wprowadzają darmową komunikację
Transport
Nowoczesne autobusy jadą do polskich miast. W tym wiele elektrycznych
Transport
Z Nowej Huty na Rynek Główny w 20 minut. Jest trasa krakowskiego metra
Reklama
Reklama