Reklama

Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Zielona Góra chce być liderem elektromobilności w Polsce. Już teraz spośród 85 miejskich autobusów eksploatowanych przez lokalnego przewoźnika, aż 55 to pojazdy na prąd. Miasto nie kończy jednak elektryfikacji swojej floty: do końca tego roku napęd elektryczny ma mieć już 80 proc. miejskich autobusów.

Publikacja: 16.08.2023 09:56

Zielona Góra. Do końca 2023 r. flota autobusów będzie w 80 proc. elektryczna

Foto: Adobe Stock

To dzięki pozyskaniu 167 mln złotych z funduszy unijnych oraz wyłożeniu 38,5 mln zł z miejskiego budżetu na realizację projektu „Zintegrowany system niskoemisyjnego transportu publicznego”. Miasto wydało najpierw 100 mln zł na 47 elektrobusów kupionych od Ursusa, który w przetargu wygrał rywalizację z Solarisem. Kolejne 100 mln zostało zainwestowanych w budowę i rozbudowę infrastruktury. W perspektywie są kolejne wydatki, na poziomie 50-60 mln zł: mają pozwolić na dokończenie procesu przestawiania miejskiej komunikacji autobusowej na prąd. - Wówczas będziemy jednym z niewielu miast w Europie, które w stu procentach będzie oparte na autobusach elektrycznych – zapowiedział Dariusz Lesicki, zastępca prezydenta Zielonej Góry, w rozmowie z serwisem samorządowym PAP.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Zmiany w komunikacji miejskiej. Automaty bez gotówki i papierowych biletów
Transport
Więcej miejskich autobusów na żądanie? „To bardzo potrzebne rozwiązanie”
Transport
Coraz więcej chińskich elektryków w polskich miastach
Transport
Na co dzień wożą mieszkańców, a w czasie klęsk żywiołowych – poszkodowanych
Transport
Mały autobus w dużym mieście. Też jest potrzebny
Reklama
Reklama