Rowery cargo trafiły pod strzechy

Na ulicach polskich miast rowery towarowe przestają być ciekawostką, stają się powszechnym widokiem. I to pomimo tego, że popularyzacja tego przyszłościowego środka transportu wśród firm i rodzin wciąż napotyka bariery.

Publikacja: 31.07.2023 13:05

Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się elementem miejskiego krajobrazu

Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się elementem miejskiego krajobrazu

Foto: shutterstock

Rowery cargo długo traktowałem jako ciekawostkę. Na poważnie zainteresowały mnie dopiero, kiedy zaczęło się odwożenie dwójki dzieci do przedszkola i żłobka: na piechotę za daleko, samochodem korki i brak miejsc do parkowania. Jedno dziecko woziłem w foteliku rowerowym, ale zaczęło wyrastać, no i z dwójką się tak nie da. Cargo był świetną odpowiedzią na to wszystko – mówi „Rzeczpospolitej” Marcin, inżynier z Krakowa, od marca br. zadowolony użytkownik towarowego dwukołowca ze wspomaganiem elektrycznym. Jest wśród rosnącej liczby osób i firm, które doszły do wniosku, że w miejskiej logistyce taki rower miewa przewagę nad samochodem. Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się stałym elementem miejskiego krajobrazu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Samorządowe koleje biją rekordy frekwencji i kupują nowe pociągi
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Transport
Podróż na szelkach. Samorządy kupują nowe trolejbusy
Transport
Ruszył największy w Polsce system solarnych biletomatów
Transport
Zwolniło tempo inwestycji w miejskie autobusy elektryczne
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Komplikacje z nowym systemem biletowym dla Warszawy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont