Rowery cargo trafiły pod strzechy

Na ulicach polskich miast rowery towarowe przestają być ciekawostką, stają się powszechnym widokiem. I to pomimo tego, że popularyzacja tego przyszłościowego środka transportu wśród firm i rodzin wciąż napotyka bariery.

Publikacja: 31.07.2023 13:05

Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się elementem miejskiego krajobrazu

Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się elementem miejskiego krajobrazu

Foto: shutterstock

Rowery cargo długo traktowałem jako ciekawostkę. Na poważnie zainteresowały mnie dopiero, kiedy zaczęło się odwożenie dwójki dzieci do przedszkola i żłobka: na piechotę za daleko, samochodem korki i brak miejsc do parkowania. Jedno dziecko woziłem w foteliku rowerowym, ale zaczęło wyrastać, no i z dwójką się tak nie da. Cargo był świetną odpowiedzią na to wszystko – mówi „Rzeczpospolitej” Marcin, inżynier z Krakowa, od marca br. zadowolony użytkownik towarowego dwukołowca ze wspomaganiem elektrycznym. Jest wśród rosnącej liczby osób i firm, które doszły do wniosku, że w miejskiej logistyce taki rower miewa przewagę nad samochodem. Rowery cargo, do niedawna rzadkość na polskich ulicach, stają się stałym elementem miejskiego krajobrazu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama