Aktualizacja: 20.04.2025 19:43 Publikacja: 28.09.2022 16:11
Z danych rzeszowskiego magistratu wynika, że w tym roku wydatki MPK na paliwo sięgną 20 mln zł
Foto: piotr chudy/EyeEm
Szczególnie dotkliwe dla rzeszowskiego MPK okazują się rosnące koszty zakupu sprężonego gazu CNG. Spośród 224 autobusów jeżdżących po ulicach miasta, 117 napędzanych jest właśnie gazem. Tymczasem jeśli rok temu przejechanie 100 km pojazdem z takim właśnie napędem kosztowało miejskiego przewoźnika 118 zł, obecnie jest to wydatek 850 zł.
Ceny sprężonego gazu szaleją. Jeszcze w styczniu 2021 roku metr sześcienny gazu kosztował 1,90 zł netto i wówczas eksploatacja tych autobusów była nie tylko przyjazna dla środowiska, ale także ekonomiczna. W wyniku zawirowań na ryku paliwowym i energetycznym, które nastąpiły w ostatnich miesiącach, cena metra sześciennego CNG wzrosła do 13,71 zł netto.
17 kwietnia w klubie sportowym Baszta, a tydzień później na placu Inwalidów czy przy Nowohuckim Centrum Kultury,...
Na Śląsku nie opadają gorączkowe nastroje związane z planowanym przebiegiem linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) z...
To będzie dobry rok dla miejskich przewoźników, bogaty w nowe tramwaje – tak w skrócie można podsumować plany do...
Dwa śląskie miasta – Tychy i Katowice - zostaną połączone komfortową trasą dla rowerów. Tyski samorząd właśnie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wśród pasażerów publicznej komunikacji rośnie agresja. Przykładem są Koleje Śląskie, gdzie tylko w pierwszych tr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas