Reklama
Rozwiń

Kiedy pojedziemy po nowej autostradzie z Wrocławia do Berlina

Kierowcy podróżujący przez Dolny Śląsk wkrótce odetchną z ulgą. We wrześniu do ruchu ma być oddany spory fragment przebudowywanej autostrady A18. Ta strategiczna dla regionu trasa jest tranzytowym połączeniem pomiędzy Wrocławiem a Berlinem. Obecnie roboty kończą się na odcinku od węzła Żary Zachód do węzła Iłowa

Publikacja: 16.08.2022 11:37

Kiedy pojedziemy po nowej autostradzie z Wrocławia do Berlina

GDDKiA

Foto: GDDKiA

To 22 kilometry – niespełna jedna trzecia 70-kilometrowej południowej nitki autostrady pomiędzy Olszyną a węzłem Golnice. Kolejne odcinki – całą inwestycję na południowej jezdni A18 podzielono na 5 części – będą oddawane w 2023 r.

Autostrada A18, ale tylko jej północna nitka, przeszła modernizację w latach 2004-2006. Jezdnia południowa aż do końca ubiegłej dekady była dla podróżujących trasą koszmarem: stare betonowe płyty ułożone jeszcze w czasach III Rzeszy nazywane były „najdłuższymi schodami Europy” lub „patatajką” z powodu miarowego podskakiwania aut na łączeniach. Choć kluczowa decyzja o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej została wydana jeszcze w 2011 r., to finansowanie pojawiło się dopiero w 2018 r., pozwalając na uruchomienie przetargów i rozpoczęcie przebudowy trasy, podzielonej na 4 odcinki. W przyszłym miesiącu gotowy będzie odcinek 2. Odcinkami 1,3 i 4 pojedziemy za 13-14 miesięcy. Stara nawierzchnia zostanie rozebrana, nowa z betonu będzie miała szerokość 11 metrów. Powstaną nowe mosty i wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?