W stolicy ruszyła też już budowa nowej linii wzdłuż ulicy Kasprzaka, a w Poznaniu dobiega końca największa inwestycja komunikacyjna ostatnich lat – tramwaju na Naramowice.
- Nie minęły dwa lata od rozpoczęcia zasadniczych robót budowlanych, a postępy są tak zaawansowane, że możemy przetestować już teraz całą trasę – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.
Wybrany wykonawca trasy do Wilanowa
We wrześniu ub. roku Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej od Puławskiej do pętli Stegny i krańca przy Branickiego w Miasteczku Wilanów.
Oferty zostały otwarte jeszcze w grudniu ubiegłego roku. Zgłosiło się wówczas siedem firm, ale najtańsza oferta była dwa razy droższa, niż przewidziano w budżecie na inwestycję.
Na początku stycznia Tramwaje Warszawskie ogłosiły, że przetarg wgrała firma Budimex, która w trakcie aukcji elektronicznej zeszła z ceną do 732 mln zł brutto (w tym 492 mln zł na odcinek podstawowy) – przy budżecie Tramwajów Warszawskich określonym na 498 mln zł.