Aktualizacja: 07.02.2025 08:37 Publikacja: 18.02.2022 12:01
Poznań na bieżąco dopasowuje ofertę przewozową do zapotrzebowania pasażerów
Foto: Wojciech Wrzesień
Gwałtowny spadek liczby pasażerów to jeden ze skutków pandemii koronawirusa. W większości miast i gmin liczba pasażerów zmniejszyła się nawet o 40 – 50 proc. Znacząco zmalały też wpływy z biletów.
- Jest to szczególnie widoczne w dochodach ze sprzedaży biletów w 2020 r. (początek pandemii), gdzie w ostatniej dekadzie marca 2020 r. spadek w porównaniu do analogicznego okresu roku 2019 wyniósł 90 proc, a w kwietniu ok. 81 proc – wspomina Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie. Nic dziwnego, że większość samorządów chce zawalczyć o pasażerów i spowodować, by ci do komunikacji miejskiej wrócili. Samorządy kuszą m.in. nowymi rodzajami biletów i udogodnieniami w przejazdach.
Zmiany w strefach płatnego parkowania niestrzeżonego w stolicy i w Poznaniu. Szczecin kupi dwa systemy mobilnej kontroli opłat. Ogłoszono na nie przetarg.
Dlatego nie warto liczyć na to, że „na pewno nic się nie stanie” albo „jakoś tam będzie”
To będzie największa inwestycja w historii Wrocławia - wybrano dwa warianty przebiegu linii tramwajowej na Psie Pole. Duże inwestycje tramwajowe także w innych miastach: Warszawie, Krakowie czy Gdańsku.
Tylko niespełna 18 proc. rynku nowych autobusów zarejestrowanych w Polsce w pierwszych 11 miesiącach 2024 r. miało napędy alternatywne.
Już nie 30, a jedynie 22 proc. floty samochodowej urzędów miast, gmin czy powiatów powinny stanowić pojazdy elektryczne. Takie wymogi dotyczą jedynie większych jednostek samorządów, liczba mieszkańców których przekracza 50 tys.
Na razie tylko Warszawa ma strefę czystego transportu, do której nie mogą wjeżdżać zbyt stare samochody. Od 2026 roku takie strefy będą jednak powstawać nie tylko w największych aglomeracjach ze złym powietrzem, ale także miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Główną różnicą pomiędzy klasycznymi i sektorowymi zamówieniami są progi, od których stosuje się reżim prawa zamówień publicznych.
Zwykły serwis pokładowy, który polega na ewentualnym podgrzaniu i serwowaniu gotowych dań pasażerom samolotu, ma zbyt wąski charakter, żeby uznać go za usługę objętą zerową stawką VAT.
Deweloper CTP wybuduje pod Poznaniem park biznesowy o powierzchni ponad 50 tys. mkw.
Stołeczni policjanci zatrzymali mężczyznę, podejrzanego o ostrzelanie autobusu w Warszawie. To 36-letni obywatel Polski, w przeszłości notowany w związku ze znieważeniami i posiadaniem narkotyków.
Dopiero za dwa lata ma wejść w życie elektroniczny list przewozowy e-CMR, opóźnione są prace legislacyjne, wiele pracy przed administracjami krajów i przewoźnikami.
Do połowy lutego wyjaśni się kto kupi Talgo. W grze jest cały czas Pesa, choć baskijski rząd preferuje lokalnych inwestorów.
Komisja Europejska podejmuje działania w sprawie chińskich platform e-commerce, kolej w Polsce zyskuje na popularności, a inwestycje w IKE biją rekordy. Tymczasem Dania zaostrza kontrolę tankowców przewożących rosyjską ropę. Oto najważniejsze wydarzenia gospodarcze z czwartku, 6 lutego.
PKP Intercity kupuje nowe i modernizuje już posiadane składy, by odciągnąć podróżnych od samochodów. Jednak dla poprawienia atrakcyjności kolei konieczne jest przyspieszenie modernizacji infrastruktury.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas