Aktualizacja: 14.11.2024 13:11 Publikacja: 14.12.2021 19:30
Od 15 grudnia wchodzą w życie nowe obostrzenia. Nie będą jednak dotyczyły komunikacji miejskiej
Foto: Drazen
- Niezwłocznie po zapowiedzi ministerstwa zdrowia o wprowadzenia limitu przewożonych osób do 75 proc. liczby miejsc w pojeździe, krytykowałem takie rozwiązanie, jako fikcyjne i nierealne do wprowadzenia. Apelowałem wówczas do Ministra Zdrowia o rewizję tego stanowiska. I rząd nas posłuchał. Nie będzie limitów w komunikacji – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Od 1 stycznia 2025 roku wzrosną ceny biletów w Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku. W marcu wzrosną ceny w Toruniu, od maja w Szczecinie, a od września mają zmienić się stawki za przejazdy autobusami i tramwajami w Poznaniu.
Kielce wprowadzają "muzyczne przystanki". Obok zapowiedzi słownych słychać będzie odgłosy pociągów, ptaków czy... kibiców Korony. Podobne rozwiązania już wcześniej ruszyły w innych miastach.
Warszawski Wilanów ma wreszcie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Uruchomiona we wtorek trasa jest najdłuższym od kilkudziesięciu lat odcinkiem sieci tramwajowej w stolicy.
Już za kilka dni rozpocznie się budowa kolejnego odcinka tunelu tramwajowego przy Dworcu Zachodnim w Warszawie, dlatego w nocy z 18 na 19 października zmieni się organizacja ruchu w tej części Alej Jerozolimskich. Podobnych inwestycji nie brakuje też w innych miastach.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Miasta położone w bezpośrednim sąsiedztwie kolei dużych prędkości (KDP) nie zostaną od niej odcięte - deklaruje spółka CPK.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Rynek magazynowy dostanie wiatru w żagle po przyjęciu ustawy o funduszach inwestujących w nieruchomości.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Liczba rozpoczynanych inwestycji magazynowych w całej Unii Europejskiej maleje od 2021 roku. Obiekty stają się coraz bardziej ekologiczne – wynika z raportu Newmark Polska.
Obawa przed barierami celnymi i wojną handlową zachęci do szybkich zakupów, co zwiększy zapotrzebowanie na transport. Wzmożenie nie musi jednak oznaczać ożywienia gospodarczego.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas