Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 10:59 Publikacja: 14.12.2021 15:48
Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także transport towarów
Foto: Peterssen
Inwestycja pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego i usprawni podróżowanie pociągami po całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). W pierwszym tygodniu grudnia podpisana została umowa na opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia. Jego celem jest zwiększenie przepustowość blisko 30-kilometrowego odcinka, już teraz stanowiącego kręgosłup komunikacyjny w GZM.
– Budowa odseparowanego torowiska na tej trasie ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM odpowiadający za publiczny transport. Według władz Metropolii, projekt ten można uznać za mocno spóźnioną realizację (po ponad 30 latach) planów budowy tzw. KRR, czyli Kolejowego Ruchu Regionalnego na wydzielonej parze torów, nie dokończonej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera...
Już wkrótce pasażerowie będą podróżować po Krakowie wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Umo...
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
Nieletnich gapowiczów wpisanych do Krajowego Rejestru Długów jest już 2,4 tysiąca. To ponad cztery razy więcej n...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas