Aktualizacja: 19.04.2025 12:08 Publikacja: 14.12.2021 15:48
Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także transport towarów
Foto: Peterssen
Inwestycja pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego i usprawni podróżowanie pociągami po całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). W pierwszym tygodniu grudnia podpisana została umowa na opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia. Jego celem jest zwiększenie przepustowość blisko 30-kilometrowego odcinka, już teraz stanowiącego kręgosłup komunikacyjny w GZM.
– Budowa odseparowanego torowiska na tej trasie ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM odpowiadający za publiczny transport. Według władz Metropolii, projekt ten można uznać za mocno spóźnioną realizację (po ponad 30 latach) planów budowy tzw. KRR, czyli Kolejowego Ruchu Regionalnego na wydzielonej parze torów, nie dokończonej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku.
17 kwietnia w klubie sportowym Baszta, a tydzień później na placu Inwalidów czy przy Nowohuckim Centrum Kultury,...
Na Śląsku nie opadają gorączkowe nastroje związane z planowanym przebiegiem linii Kolei Dużych Prędkości (KDP) z...
To będzie dobry rok dla miejskich przewoźników, bogaty w nowe tramwaje – tak w skrócie można podsumować plany do...
Dwa śląskie miasta – Tychy i Katowice - zostaną połączone komfortową trasą dla rowerów. Tyski samorząd właśnie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Wśród pasażerów publicznej komunikacji rośnie agresja. Przykładem są Koleje Śląskie, gdzie tylko w pierwszych tr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas