Pociągi przez aglomerację śląską pojadą co kilkanaście minut

Województwo śląskie zrobiło kolejny krok na drodze do budowy Kolei Metropolitalnej. Pomiędzy Katowicami a Gliwicami – na kluczowym szlaku kolejowym w regionie, zostanie zbudowana druga para torów.

Publikacja: 14.12.2021 15:48

Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także t

Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także transport towarów

Foto: Peterssen

Inwestycja pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego i usprawni podróżowanie pociągami po całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). W pierwszym tygodniu grudnia podpisana została umowa na opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia. Jego celem jest zwiększenie przepustowość blisko 30-kilometrowego odcinka, już teraz stanowiącego kręgosłup komunikacyjny w GZM.  

– Budowa odseparowanego torowiska na tej trasie ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM odpowiadający za publiczny transport. Według władz Metropolii, projekt ten można uznać za mocno spóźnioną realizację (po ponad 30 latach) planów budowy tzw. KRR, czyli Kolejowego Ruchu Regionalnego na wydzielonej parze torów, nie dokończonej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Na jednym bilecie. Koleją i komunikacją miejską
Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama