Reklama
Rozwiń
Reklama

Pociągi przez aglomerację śląską pojadą co kilkanaście minut

Województwo śląskie zrobiło kolejny krok na drodze do budowy Kolei Metropolitalnej. Pomiędzy Katowicami a Gliwicami – na kluczowym szlaku kolejowym w regionie, zostanie zbudowana druga para torów.

Publikacja: 14.12.2021 15:48

Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także t

Inwestycje w infrastrukturę kolejową mają usprawnić na Śląsku nie tylko ruch pasażerski, ale także transport towarów

Foto: Peterssen

Inwestycja pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od aglomeracyjnego i usprawni podróżowanie pociągami po całej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). W pierwszym tygodniu grudnia podpisana została umowa na opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia. Jego celem jest zwiększenie przepustowość blisko 30-kilometrowego odcinka, już teraz stanowiącego kręgosłup komunikacyjny w GZM.  

– Budowa odseparowanego torowiska na tej trasie ma ogromne znaczenie dla przyszłej Kolei Metropolitalnej – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu GZM odpowiadający za publiczny transport. Według władz Metropolii, projekt ten można uznać za mocno spóźnioną realizację (po ponad 30 latach) planów budowy tzw. KRR, czyli Kolejowego Ruchu Regionalnego na wydzielonej parze torów, nie dokończonej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych dwudziestego wieku.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Buspasy już nie dla elektryków. Dziś decyzje podejmują władze lokalne
Transport
Nowe połączenia kolejowe z regionalnymi lotniskami? Jeśli będą pieniądze
Transport
Rekordowy rok w inwestycjach tramwajowych w stolicy
Transport
Duże miasta powalczą o pół miliarda zł unijnych dotacji na zeroemisyjne autobusy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Kolejne miasta wprowadzają darmową komunikację
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama