Od nowego rozkładu jazdy wchodzącego w życie 12 grudnia pociągi kursujące kolejową zakopianką pojadą nowym torem pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ. Pasażerowie będą korzystać z bardziej komfortowych stacji oraz przystanków. Ułatwią one dostęp do kolei.
Czytaj więcej
Po fatalnym poprzednim sezonie zimowym gminy z terenów górskich z rozmachem przygotowują się na przyjęcie gości.
Natomiast do 2023 r. mają się zakończyć prace na całej 150-kilometrowej trasie od Krakowa do Zakopanego. Czas przejazdu ze stolicy Małopolski w Tatry skróci się wtedy do około 2 godzin. Już teraz wybudowane łącznice w Suchej Beskidzkiej oraz Krakowie pozwoliły skrócić podróż ekspresów z 3,5 godziny do ok. 3 godzin. Od czerwca kolej wznowiła połączenie na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane. Inwestycja obejmująca prace na liniach 97, 98 i 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane warte są ponad 1,1 miliarda złotych, z czego większość stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.
Skrótem do Bielska Białej
Poprawi się także połączenie Krakowa z Podbeskidziem. W ostatni piątek zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe podpisała umowę na budowę łącznicy w Kalwarii Zebrzydowskiej. To nowy odcinek toru, który połączy dwie zelektryfikowane linie: nr 97 Skawina – Żywiec i nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko Biała. Dzięki temu przejazd na trasie Kraków – Bielsko Biała – Kraków stanie się bezpośredni, bez konieczności zmiany kierunku jazdy pociągów na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Takie rozwiązanie pozwoli skrócić podróże z Krakowa do Wadowic, Andrychowa i Bielska-Białej o blisko kwadrans.
Już wcześniej wygodę podróży poprawiły prace pomiędzy Wadowicami a Andrychowem. Wybudowano nowy przystanek Osiedle Podhalanin, zmodernizowane zostały perony na stacji Andrychów oraz na przystankach w Choczni, Choczni Górnej i Inwałdzie. Wymieniono tory oraz sieć trakcyjną.