Na większą frekwencję wpłynęły wakacje: kolej jest w tym okresie chętnie wybierana jako alternatywa dla dalekich podróży samochodem. – Jeszcze nie wróciliśmy do wyników sprzed pandemii, ale widoczny jest pozytywny trend – powiedział Ignacy Góra, prezes UTK. Lipcowe wyniki okazały się także lepsze od czerwcowych o ponad 2,4 mln osób (11,5 proc.).
W pierwszej połowie 2021 r. największym powodzeniem wśród podróżnych cieszyli się dwaj przewoźnicy regionalni: Polregio oraz Koleje Mazowieckie. Pierwszy z nich zdobył przeszło jedną czwartą kolejowego rynku pasażerskiego w Polsce, mając udział na poziomie 25,4 proc. Koleje Mazowieckie zgarnęły nieco mniej – jedną czwartą rynku (20,1 proc.). Na kolejnych miejscach znaleźli się przewoźnicy z grupy PKP: Intercity oraz SKM, z udziałem 13,9 oraz 13,3 proc. Prawie 6 proc. wszystkich podróżnych wsiadło do pociągów Kolei Śląskich, natomiast 4,5 proc. i 3,6 proc. skorzystało z Kolei Dolnośląskich i Kolei Wielkopolskich.