RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 06.01.2025 22:52 Publikacja: 09.06.2019 12:26
Foto: AdobeStock
Jeszcze w lutym wydawało się, że publiczny transport zbiorowy ma szansę na reaktywację. – Chcemy przywrócić komunikację publiczną na szczeblu gminno-powiatowym. Samorządy dostaną na ten cel dopłaty – zapowiadał prezes Jarosław Kaczyński na konwencji Prawa i Sprawiedliwości. Dziś już wiadomo, że PiS wyda w tym roku znacznie mniej pieniędzy na powrót PKS-ów do małych miejscowości. Zamiast zapowiadanych 800 mln będzie 300 mln zł, a program ruszy nie w lipcu, tylko we wrześniu.
Już nie 30, a jedynie 22 proc. floty samochodowej urzędów miast, gmin czy powiatów powinny stanowić pojazdy elektryczne. Takie wymogi dotyczą jedynie większych jednostek samorządów, liczba mieszkańców których przekracza 50 tys.
Na razie tylko Warszawa ma strefę czystego transportu, do której nie mogą wjeżdżać zbyt stare samochody. Od 2026 roku takie strefy będą jednak powstawać nie tylko w największych aglomeracjach ze złym powietrzem, ale także miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Od lutego przyszłego roku wzrosną stawki opłat w strefach płatnego parkowania w Gdańsku. To nie jedyne miasto, które podnosi ceny. Więcej będą płacić też kierowcy m.in z Leszna, Szczecina, Tarnobrzegu czy Lublina.
Trwają konsultacje społeczne w sprawie wprowadzenia w Krakowie strefy czystego transportu (SCT). Od ich wyników ma zależeć, czy ograniczenia dla starych samochodów będą dotyczyć całego miasta, czy tylko ścisłego centrum.
Nadchodzi nowy etap rozwoju całej gospodarki. Z siecią 5G nam wszystkim będzie żyło się lepiej i bezpieczniej – przekonuje Orange Polska.
Przez najbliższy rok, począwszy od połowy grudnia, pomiędzy Zieloną Górą a Wrocławiem będą kursować pociągi Kolei Dolnośląskich zamiast składów Polregio.
Bank Pekao S.A. wprowadza zmiany w aplikacji PeoPay, dostosowując ją do potrzeb klientów prowadzących działalność gospodarczą. Rozszerzenie opcji personalizacji oraz dodanie elementów, które odróżniają profil firmowy od indywidualnego, to kolejny krok w rozbudowie oferty skierowanej do przedsiębiorców.
Transport drogowy ładunków należy do jednej z najdotkliwiej uderzonych przez kryzys branż. Najniższą rentowność ma jednak kolejowy transport towarów.
Airbus dostarczył w 2024 r. klientom 765 samolotów, tylko o 5 mniej od planu 770 sztuk. To duży sukces, bo dostawcy mieli problemy ze zwiększeniem produkcji podzespołów. Grupa musiała odroczyć część dostaw z powodu skomplikowanych negocjacji z klientami i z producentami foteli lotniczych.
Zamiast oczekiwanej obniżki kosztów, przewoźnicy muszą płacić większy ZUS i to już od grudniowych wynagrodzeń.
Od 1 stycznia autostrada A1 na trasie Toruń – Gdańsk jest ponownie płatna dla kierowców. Kto musi zapłacić i jaką kwotę?
Rosną przewozy na linii szerokotorowej, jej operator nieustannie zwiększa przepustowość. Za kilka lat LHS będzie konkurować z normalnotorowymi liniami budowanymi przez UE na Ukrainie.
Wrocław wydał wytyczne w sprawie lokalizowania takich obiektów. W ocenie ekspertów należy jednak wreszcie prawnie uregulować lokalizowanie potrzebnych, jednak wyrastających jak grzyby po deszczu automatów paczkowych.
Zagłuszanie GPS to zagrożenie dla samolotów, ale nowa amerykańska technologia oparta na sztucznej inteligencji może je pokonać. Do określania położenia wykorzystuje zmiany pola magnetycznego Ziemi, a nie sygnał z satelity.
Władze Holandii w 2020 roku postanowiły obniżyć dozwoloną prędkość na autostradach do 100 km/h. Miało to przyczynić się do poprawy jakości powietrza i nie przyniosło oczekiwanych rezultatów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas