Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.08.2025 01:18 Publikacja: 09.05.2024 15:02
Rafał Glazik, dyrektor generalny Polskiej Unii Mobilności Aktywnej
Foto: rp.pl
Rafał Glazik reprezentuje Polską Unię Mobilności Aktywnej, jest też ekspertem Unii Metropolii Polskich do spraw mobilności. W wystąpieniu podkreślił, że 70 procent Polaków korzysta z rowerów, traktując je jako środek transportu. To niebagatelna liczba, która wymaga odpowiedniego wsparcia infrastrukturalnego i strategicznego planowania.
To, co ma tu znaczenie, to fakt, że Unia Europejska przeznacza ogromne środki na rozwój infrastruktury rowerowej. Glazik przytoczył dane, z których wynika, że w perspektywie finansowej 2021-2027 Komisja Europejska dedykuje aż 6 miliardów euro na politykę rowerową. Ten wzrost w porównaniu do poprzednich lat jest imponujący. Glazik wspomniał sytuację Francji, która dziś znana jest z zaawansowanej infrastruktury rowerowej i nadal przeznacza ogromne kwoty na dofinansowanie zakupu rowerów przez mieszkańców.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Dziesiąta edycja rajdu Cycling Recycling startuje w piątek w Zakopanem. Rowerzyści pojadą piękną trasą Velo Duna...
Stolica Dolnego Śląska, będąca jednym z najbardziej słonecznych miast w Polsce, to także miasto przyjazne rowerz...
Na jednodniową, ale także tygodniową wycieczkę rowerową można się wybrać podczas letniego urlopu w Polsce. Nowyc...
W Gdańsku trwa najważniejsza na świecie konferencja poświęcona rozwojowi miejskiej komunikacji rowerowej Velo-ci...
Aż 120 gdynian skorzysta w tym roku z dofinansowań do zakupu rowerów elektrycznych. Miasto wyda na ten cel 300 t...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas