Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 08:35 Publikacja: 11.10.2024 16:13
Program obwodnicowy, który na początku 2020 r. ogłosił rząd PiS, zaplanowano na 10 lat i wyceniono na 28 mld zł
Foto: GDDKiA
21 obwodnic o łącznej długości 167 km jest w budowie lub na etapie projektowania, dla 9 obwodnic (w sumie 72 km) rozpisany został przetarg na wybór wykonawcy, dla 66 prowadzone są na razie jedynie prace przygotowawcze. Jak dotąd, kierowcom oddano tylko 4 obwodnice.
Program obwodnicowy, który na początku 2020 r. ogłosił rząd PiS, zaplanowano na 10 lat i wyceniono na 28 mld zł. Miał wyprowadzić ruch z zatłoczonych miast i usprawnić tego rodzaju inwestycje, które wcześniej ślimaczyły się nawet ponad dekadę. Na razie efekty są mniej niż skromne: w 2022 r. oddano do ruchu 2-kilometrową obwodnicę Smolajn w województwie warmińsko-mazurskim oraz niespełna 9 km obwodnicy Brzezia na Pomorzu. W tym roku doszły jeszcze dwie obwodnice w Wielkopolsce: Grzymiszewa w czerwcu oraz Strykowa w sierpniu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Uczniowie i przedszkolaki na wakacjach, a w placówkach pełną parą idą remonty. Trwa nie tylko odnawianie ścian,...
Mieszkańcy Krakowa odetchnęli z ulgą: skończyły się roboty przy torowisku na ulicy Franciszkańskiej, które rozpo...
Kolejne opóźnienie w sprawie budowy metra w Krakowie. Już wiadomo, że kluczowy dla inwestycji dokument, czyli de...
Gdynia ma dostać kolejną szansę przyspieszenia rozwoju gospodarczego. Stanie się tak za sprawą budowy Drogi Czer...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W gigantycznej inwestycji kolejowej w Katowicach, wartej blisko 4 mld zł przebudowie tamtejszego węzła kolejoweg...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas