- W kierunku Gdańska od strony Szczecina samochody poruszają się już docelową jezdnią po obwodnicy, a więc dwoma wiaduktami na wprost, a nie jak do tej pory jezdniami zjazdowymi z pominięciem wiaduktów – podaje portal trójmiasto.pl. Na razie jest tam jeszcze ograniczenie prędkości. Kolejne zmiany mają być wprowadzone na początku przyszłego tygodnia, prawdopodobnie w poniedziałek.
Trasa Kaszubska, czyli droga ekspresowa S6, ma połączyć Trójmiasto ze Słupskiem. Drogowcy nie zdążą jednak uporać się z zaplanowanymi pracami w terminie. Początkowo zakładano ukończenie trasy w 2021 r., ale termin się wydłużał. Jeszcze w sierpniu tego roku miał być gotowy blisko 10-kilometrowy odcinek pomiędzy miejscowościami Bożepole Wielkie (na połączeniu z krajową „szóstką”) i Luzino. Według branżowego serwisu conadrogach.pl, realizacja wartego prawie 340 mln zł kontraktu zakończy się dopiero we wrześniu. W ubiegłym tygodniu zaawansowanie prac wynosiło 90 proc.
Czytaj więcej
W stolicy Małopolski kierowcy odetchną z ulgą. Trasa Łagiewnicka wreszcie gotowa.
Także dopiero jesienią (zamiast w czerwcu) będzie gotowy odcinek Trasy Kaszubskiej pomiędzy Szemudem i Chwaszczynem oraz Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem i Gdynią. Na blisko 20 kilometrach budowane są m.in. 34 mosty i 20 wiaduktów. Na całym fragmencie drogi ekspresowej przewidziano przekrój dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu, ale na odcinku pomiędzy węzłem Chwaszczyno i węzłem Wielki Kack, czyli na odcinku Obwodnicy Metropolitalnej, wybudowane zostaną trzy pasy ruchu.
Środkowy odcinek Trasy Kaszubskiej, pomiędzy miejscowościami Luzino i Szemud jest już gotowy. W sumie budowa trzech odcinków Trasy będzie kosztować blisko 2 mld zł. Prawie połowę tej kwoty dofinansowuje Unia Europejska w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.