Tramwaje z przeszkodami

Po pół wieku do Olsztyna wróciły tramwaje. Największa inwestycja w powojennej historii miasta okazała się też najbardziej ryzykowną i najtrudniejszą.

Publikacja: 14.09.2016 23:00

Tramwajowa inwestycja zmieniła Olsztyn na plus. Powstały nowe ulice, a także eleganckie ciągi piesze

Tramwajowa inwestycja zmieniła Olsztyn na plus. Powstały nowe ulice, a także eleganckie ciągi piesze i rowerowe.

Foto: UM Olsztyn

Tramwaje jeździły w Olsztynie od 1907 r. do 1961 r. Dwie linie długości 6 km obsługiwały miasto trzy razy mniejsze niż dziś. Zastąpiły je kopcące ikarusy. O tramwajach przypomniano sobie dopiero, gdy rozrastający się Olsztyn stanął w korkach.

Dziesięć lat temu 1 maja, po raz drugi w historii miasta stanął na olsztyńskiej starówce wagon tramwajowy, wyremontowany wspólnymi siłami Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej i Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego (MPK). Potem do prac przystąpili specjaliści. W 2009 r. w studium wykonalności udowodnili, że bez tramwajów Olsztyn sobie nie poradzi.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej