Najdroższą inwestycją (prawie 66 mln zł) jest przebudowa skrzyżowania al. Solidarności i Sikorskiego z ul. Generała Ducha. – To najbardziej obciążone ruchem skrzyżowanie w mieście. Po zakończeniu inwestycji rozładujemy ruch w kierunku wschód–zachód, który przeniesiony zostanie na estakady, i rozprowadzimy ruch lokalny z dzielnic pod estakadą na rodzie wyposażonym w sygnalizacje świetlną – mówi Karol Kieliszek z UM w Lublinie.
Drugą ważną inwestycją, która zakończy się w tym roku, jest budowa ulicy Muzycznej wraz z mostem na Bystrzycy. To ułatwi komunikację między północną i południową częścią miasta. Koszt to 42 mln zł.
Flagowym projektem drogowym, który z kolei miasto rozpocznie w tym roku, jest budowa przedłużenia ul. Bohaterów Monte Cassino. To będzie droga, którą miasto włączy w węzeł Sławin i domknie od strony południowo-zachodniej tzw. wewnętrzną obwodnicę Lublina. Pozwoli ona też wyprowadzić ruch z południowych dzielnic Lublina na wylotówkę z miasta i dalej na obwodnicę. Jej koszt to blisko 88 mln zł. Miasto wybrało już wykonawcę. Budowa ma się zakończyć do kwietnia 2018 roku.
Nowa trakcja w Lublinie
Rozpoczęcie trzech kolejnych inwestycji uzależnione jest od przyznania wsparcia z z programu operacyjnego „Polska wschodnia” (miasto stara się o ponad 400 mln zł).
Największą inwestycją ma być przebudowa ronda Lubelskiego Lipca wraz z modernizacją ul. Fabrycznej, ul. Droga Męczenników Majdanka oraz ul. Grygowej. W pobliżu dworca cargo zamiast jednego wiaduktu wybudowane zostaną dwa nowe. Inwestycja przewiduje też budowę nowych odcinków trakcji trolejbusowej w ciągu Drogi Męczenników Majdanka i Grygowa, w pobliżu podstrefy ekonomicznej.