Moda wkracza na wybieg poznańskich targów

Jedno z największych wydarzeń modowych w Polsce to dobra okazja dla firm z branży do nawiązania współpracy.

Publikacja: 31.07.2016 22:00

Niemal 500 marek z prawie 20 krajów zaprezentuje się pod koniec sierpnia na Targach Mody.

Niemal 500 marek z prawie 20 krajów zaprezentuje się pod koniec sierpnia na Targach Mody.

Foto: FOTOBUENO

Od 29 do 31 sierpnia właściciele firm i sklepów odzieżowych oraz obuwniczych z różnych części świata przyjadą do Poznania, aby poznać trendy i zamówić nowe kolekcje dla swoich klientów.

Właśnie wtedy odbędą się na MTP Targi Mody Poznań, w ramach których na ekspozycji pojawią się ubrania, obuwie, akcesoria oraz skóry od blisko pięciuset firm i marek z niemal dwudziestu krajów. Dzięki tak bogatej ofercie każdy właściciel sklepu będzie miał szansę zamówić odpowiedni towar.

W programie targów znajdą się otwarte pokazy mody topowych marek oraz bezpłatne szkolenia. A podczas spotkań z ekspertami do spraw sprzedaży i marketingu będzie można dyskutować m.in. o łączeniu kampanii marketingowej off-line i on-line, wykorzystywaniu mediów społecznościowych w promocji, sekretach najlepszych sprzedawców czy specjalistycznych szkoleniach personelu sklepów. Organizatorzy zapraszają nie tylko właścicieli i przedstawicieli sklepów odzieżowych oraz hurtowników, ale też projektantów oraz uczniów i studentów szkół kierunkowych.

W ramach targów prężnie działają dwa projekty specjalne: strefa BezliQ, miejsce prezentacji marek tworzonych przez młode pokolenie projektantów oraz kampania Polska Moda, wyróżniająca rodzime firmy za jakość i wzornictwo. Uczestnicy Polskiej Mody pokażą swoją ofertę na ekspozycji oraz na wybiegu podczas Wieczoru Branżowego, który odbędzie się pierwszego dnia targów.

Wielkopolska być może nie ma aż tak bogatych tradycji w przemyśle odzieżowym jak Łódź, ale również może pochwalić się kilkoma dużymi firmami z tej branży. Prymusem wywodzącym się z regionu jest firma CDRL, właściciel dziecięcej marki odzieżowej Coccodrillo, która znana jest nie tylko w Pianowie i Polsce, ale aż na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach jak Chiny, Brazylia, czy Arabia Saudyjska.

Na koniec 2015 r. sieć handlowa spółki liczyła 361 sklepów w krajach Unii Europejskiej (w tym ok. 230 w Polsce) i 86 placówek poza UE. Dzięki rozwojowi sieci i poprawie efektywności sprzedaży CDRL może w tym roku zbliżyć się do 200 mln zł przychodów. W 2015 r. przychody firmy wzrosły o 13 proc., do 179 mln zł.

Jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek odzieżowych z Wielkopolski jest też Solar, który sprzedaje kobiecą odzież z wyższej półki. Poznańska firma w 2015 r. wypracowała prawie 139 mln zł przychodów, czyli o 1,8 proc. mniej niż w 2014 r. Założona w 1989 r. spółka każdego roku produkuje 1,3 mln sztuk odzieży, zaprojektowanej zgodnie z najnowszymi trendami i uszytej z wysokiej jakości materiałów, ale od czterech lat firma boryka się ze słabą sprzedażą i jej wyniki znacznie pogorszyły się w porównaniu do tych, które notowała przed wejściem na warszawską giełdę w kwietniu 2012 r. Pierwszy sklep z logo Solara powstał w 1998 roku, dziś sieć tworzy 75 własnych sklepów, 19 franczyzowych i 88 partnerskich.

W sektorze odzieży kobiecej działa też podpoznański Dan Hen, założony w 1981 roku, który obecnie ma łącznie kilkadziesiąt sklepów własnych i patronackich w Polsce.

Z kolei poznańska firma Sempre dedykuje swoje wytwarzane wyłącznie w Polsce produkty mężczyznom. Co ciekawe, oferta jest dość ograniczona, bo firma specjalizuje się jedynie w spodniach (eleganckich i sportowych), co jest dość rzadkim zjawiskiem w branży zdominowanej przez firmy mającej w ofercie cały zakres garderoby.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej