Tam, gdzie nie docierają sieciówki

W Polsce przybywa miłośników dobrej kawy i wina. Nie brakuje ich także w Suwałkach, gdzie powstał sklep–kawiarnia Pani Wina :: Pani Kawa. Młoda firma już myśli o ekspansji.

Publikacja: 20.06.2016 22:00

Za suwalską marką Pani Wina: Pani Kawa stoją m.in. Tamara Czartoryska i Iwona Dębowska

Za suwalską marką Pani Wina: Pani Kawa stoją m.in. Tamara Czartoryska i Iwona Dębowska

Foto: materiały prasowe

Blisko 250 rodzajów wina, pięć autorskich mieszanek kawy oraz sezonowe niespodzianki – tym od jesieni 2015 roku kusi mieszkańców Suwałk specjalistyczny sklep Pani Wina :: Pani Kawa. – Zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło – mówi Iwona Dębowska, pochodząca z Suwałk współwłaścicielka lokalu. – Mieszkańcy bardzo się ucieszyli ze sklepu z szeroką ofertą win, w którym mogą liczyć także na doradztwo w zakresie ich doboru do okazji czy potraw. Wabikiem okazał się też kuszący aromat kawy.

Sklep jest tym większą atrakcją, że – jak zaznacza pani Iwona – peryferia kraju są nadal traktowane po macoszemu przez duże sieciówki. Tymczasem miłośników dobrej kawy i wina przybywa nie tylko w największych polskich miastach.

– Grono naszych klientów rośnie z każdym dniem. Polacy chcą mieć dostęp do produktów dobrej jakości i szukają ich. Gdy już znajdą, to pozostają wierni. Mamy pewną parę, która jest u nas w każdy sobotni poranek – przyznaje Iwona Dębowska. – Goszczącym u nas osobom spodobał się sposób, w jaki połączyliśmy świat kawy i wina, który jest tak sobie bliski. Czasami dziwię się, dlaczego nikt wcześniej nie wpadł na podobny pomysł.

Za marką Pani Wina :: Pani Kawa stoją także mieszkająca w Portugalii księżniczka Tamara Czartoryska i Peter Phelps, który w 1998 roku założył firmę inwestycyjną Rudolf Wolff. Obsługuje ona inwestorów i projekty z sektora winiarskiego i kawowego w Wielkiej Brytanii. Z Tamarą Czartoryską i Peterem Phelbsem współpracuje Chris Orr, który w Wielkiej Brytanii wprowadzał Virgin Wines Richarda Bransona.

Suwalski projekt wypalił, więc jego właściciele zaczęli się przymierzać do ekspansji na rynek krajowy. Pierwsza będzie Warszawa, gdzie Pani Wina :: Pani Kawa wystartuje jesienią tego roku. Lokal w stolicy będzie miał własną palarnię kawy, a jej mieszanki kaw będą autorskie i komponowane na życzenie klienta. Wino natomiast będzie nalewane do kieliszków nie z butelek, ale z beczek.

– Koncept kawiarnio-winiarni jest już popularny w Wielkiej Brytanii, przykładem może być popularne miejsce Grand Cafe. Jednak główną inspiracją była dla kultura picia kawy i wina istniejąca w okresie międzywojennym w Polsce i w Warszawie – wyjaśnia Peter Phelps.

Właściciele marki Pani Wina :: Pani Kawa chcą w ciągu dwóch, trzech lat otworzyć lokale także w innych miastach Polski. Produkty z tym logo mają się także trafiać do konsumentów poprzez internet oraz zewnętrznych dystrybutorów. – Bardziej chcemy skupić się na budowaniu marki i dystrybucji, niż na otwieraniu dużej liczby sklepów – mówi Peter Phelps.

Zwraca też uwagę, że powrót do rzemieślniczego prażenia i mielenia ziaren jest trendem, który rozwija się w całej Europie. – Nie ma powodu, aby w Polsce było inaczej – zaznacza współwłaściciel Pani Wina :: Pani Kawa. – Na razie dominują tu zagraniczne brandy, np. Starbucks. Ale wyniki badań pozwalają nam wierzyć, że Polacy chętniej wybierają rodzime marki, które są dostępne i oferują dobrą jakość – dodaje.

Blisko 250 rodzajów wina, pięć autorskich mieszanek kawy oraz sezonowe niespodzianki – tym od jesieni 2015 roku kusi mieszkańców Suwałk specjalistyczny sklep Pani Wina :: Pani Kawa. – Zostaliśmy przyjęci bardzo ciepło – mówi Iwona Dębowska, pochodząca z Suwałk współwłaścicielka lokalu. – Mieszkańcy bardzo się ucieszyli ze sklepu z szeroką ofertą win, w którym mogą liczyć także na doradztwo w zakresie ich doboru do okazji czy potraw. Wabikiem okazał się też kuszący aromat kawy.

Pozostało 84% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą