Komunikacja w miastach nie działa tak, by ludzie rezygnowali z aut

Samorządy chcą ograniczyć ruch samochodowy w centrach średnich i małych miast, ale robią to chaotycznie. Pomimo ich działań liczba samochodów rośnie.

Publikacja: 20.12.2024 16:54

Komunikacja w miastach nie działa tak, by ludzie rezygnowali z aut

Foto: Adobe Stock

Takie wnioski płyną z kontroli, którą Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła w dwunastu średnich i małych miastach: Brodnicy, Ełku, Grudziądzu, Iławie, Jarocinie, Kościanie, Lesznie, Piszu, Tomaszowie Mazowieckim, Wieluniu, Włocławku i Zduńskiej Woli. Skontrolowano urzędy miast, w których było najwięcej wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów na 1000 mieszańców w czterech województwach: kujawsko-pomorskim, łódzkim, warmińsko-mazurskim i wielkopolskim.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Z regionów
Olsztyn na razie nie będzie większy. Ale władze miasta się nie poddają
Z regionów
Finanse i transformacja energetyczna wśród najważniejszych wyzwań dla samorządów
Z regionów
Deszczówka w mieście się przyda. „To zasób, a nie ściek”
Z regionów
Miasta stawiają na odnawialne źródła energii. I wspierają w tym mieszkańców
Z regionów
Proste rozwiązania mogą pomóc samorządom w walce z suszą hydrologiczną
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama