Komunikacja w miastach nie działa tak, by ludzie rezygnowali z aut

Samorządy chcą ograniczyć ruch samochodowy w centrach średnich i małych miast, ale robią to chaotycznie. Pomimo ich działań liczba samochodów rośnie.

Publikacja: 20.12.2024 16:54

Komunikacja w miastach nie działa tak, by ludzie rezygnowali z aut

Foto: Adobe Stock

Takie wnioski płyną z kontroli, którą Najwyższa Izba Kontroli przeprowadziła w dwunastu średnich i małych miastach: Brodnicy, Ełku, Grudziądzu, Iławie, Jarocinie, Kościanie, Lesznie, Piszu, Tomaszowie Mazowieckim, Wieluniu, Włocławku i Zduńskiej Woli. Skontrolowano urzędy miast, w których było najwięcej wypadków z udziałem pieszych i rowerzystów na 1000 mieszańców w czterech województwach: kujawsko-pomorskim, łódzkim, warmińsko-mazurskim i wielkopolskim.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Z regionów
Prohibicja w miastach wpadła w poślizg. Radni mają problem z przepisami
Z regionów
Zapominalski jak Polak. Co trafia do biur rzeczy znalezionych?
Z regionów
Zwycięstwo Trzaskowskiego w wyborach doprowadzi do ważnej zmiany w samorządach?
Z regionów
Kolejne kłopoty na przekopie przez Mierzeję Wiślaną
Z regionów
Nie tylko Wrocław. Będzie fala lokalnych referendów?