Złote Lajki przyznane. Główne nagrody dla Warszawy, Wrocławia i Zachodniopomorskiego

Za najlepsze osiągnięcia miast i ich włodarzy w mediach społecznościowych rozdano nagrody Związku Miast Polskich i agencji Samorządowe Internety podczas gali III Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local-Some.

Publikacja: 27.11.2024 19:19

Samorządowcy odebrali nagrody za najlepsze osiągnięcia w mediach społecznościowych

Samorządowcy odebrali nagrody za najlepsze osiągnięcia w mediach społecznościowych

Foto: AdobeStock

Gala odbyła się w Tarczyński Arenie we Wrocławiu. Główne nagrody trafiły do Warszawy, Wrocławia i Zachodniopomorskiego. - Oceniane była zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie. Wszystkie nagrody mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe – informują organizatorzy konkursu.

Angażująca komunikacja wyróżnikiem miast

Za wysokozasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu Złoty Lajk Europa otrzymała Warszawa.

Z kolei Wrocław został wyróżniony Złotym Lajkiem za innowacyjność, interakcję oraz całokształt komunikacji cyfrowej z mieszkańcami w 2024 roku. - Tak dynamiczny rozwój profilu to zasługa przede wszystkim wzajemnego wsparcia: zespołów komunikacyjnych, poszczególnych biur i wydziałów UMW, spółek i jednostek miejskich, ale przede wszystkim mieszkańców i turystów, którzy dbają o dalszą dystrybucję przygotowywanych treści, a także wraz z nami tworzą wiele komunikatów i foto i wideorelacji - mówi Marlena Mazur, dyrektor Biura Komunikacji Internetowej Wrocławia.

Czytaj więcej

Kto otrzyma Złote Lajki za 2024 rok?

A za najbardziej angażującą komunikację z podziałem na „Video” i „Content”, która wyróżnia miasta i metropolie za najlepsze praktyki w tworzeniu i publikowaniu treści w mediach społecznościowych wyróżniono Kalisz w kateorii - Video miast, a Łódź - Video Metropolia. Z koli Częstochowa dostała lajka za Content Miasto, a Zielona Góra - Content Metropolia.

Organizatorzy przyznawali też złote lajki Osobowość. To nagroda dla urzędów marszałkowskich i powiatów, za najbardziej angażujące strategie komunikacyjne dla mieszkańców na poziomie regionalnym, z wykorzystaniem mediów społecznościowych do efektywnej i innowacyjnej wymiany informacji.

Za najlepszy profil uznano ten marszałka zachodniopomorskiego Olgierda Geblewicza.

- Trzeci rok z rzędu Pomorze Zachodnie z najlepszymi mediami społecznościowymi w Polsce! Nagrodę za najlepsze media społecznościowe wśród marszałków dostałem również i ja! To wyróżnienie za angażującą komunikację - czyli dla Was – za wasze opinie, komentarze a czasem uwagi i uszczypliwości – napisał Olgierd Geblewicz, w mediach społecznościowych.

Nagrody za innowacyjność i kreatywność

Za najlepszy profil w socjal mediach wśród prezydentów miast wojewódzkich uznano ten Aleksandra Miszalskiego, prezydenta Krakowa, a wśród pozostałych - Katarzyny Kuczyńskiej-Budki, prezydentki Gliwic, Agnieszki Rupniewskiej, prezydentki Zabrza i Jakuba Banaszka, prezydenta Chełma.

Wśród burmistrzów najwyższe laury zdobył profil prowadzony przez burmistrza Wojkowic Tomasza Szczerbę, a wśród radnych - Adriana Panasiuka z Mysłowic.

Czytaj więcej

SoMe’23 za nami – kto otrzymał Złote Lajki?

Z kolei Złoty Lajk Region to nagroda dla urzędów marszałkowskich i powiatów za najbardziej angażujące strategie komunikacyjne dla mieszkańców na poziomie regionalnym, z wykorzystaniem mediów społecznościowych do efektywnej i innowacyjnej wymiany informacji.

Za najlepszy profil uznano ten województwa zachodniopomorskiego, a powiatu - inowrocławskiego. W kategorii komunikacja wydarzeń kulturalnych województwa wyróżniono Mazowsze, a Dolny Śląsk - za najlepszą komunikację turystyki województwa.

Były też przyznane nagrody za innowacyjność i kreatywność w różnych obszarach komunikacji cyfrowej (w tym łamanie algorytmów mediów społecznościowych), produkcji treści wideo, zaangażowania mieszkańców i wyjątkowych działań w mediach społecznościowych - Złoty Lajk Unicorn.

I tak Złoty Lajk Algorytm dostał Białystok, Złoty Lajk Reżyser przypadł Oleśnicy, a Złoty Lajk Mieszkańcy trafił do Łańcuta. Z kolei Złoty Lajk Social Media Ninja wręczono Emilanowi Berze, burmistrzowi Jawora, a Złoty Lajk Post Roku trafił do Lublina.

Kongres Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe jest współorganizowany przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety, przy udziale partnera instytucjonalnego: Ministerstwo Cyfryzacji oraz partnerów strategicznych: Miasto Wrocław, Centralny Ośrodek Informatyki, Open Eyes Economy.

Gala odbyła się w Tarczyński Arenie we Wrocławiu. Główne nagrody trafiły do Warszawy, Wrocławia i Zachodniopomorskiego. - Oceniane była zarówno jakość treści, jak i zaangażowanie społeczności, które razem tworzą efektywną komunikację w mediach społecznościowych i internecie. Wszystkie nagrody mają na celu podkreślenie znaczenia i wpływu mediów społecznościowych na życie publiczne i samorządowe – informują organizatorzy konkursu.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Z regionów
Rejs po Wiśle zimą? W Warszawie to możliwe
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Z regionów
Jak polskie samorządy pomagają dokarmiać ptaki
Z regionów
Które samorządy najlepiej odnajdują się na Facebooku, Tik-Toku czy LinkedInie?
Z regionów
Duży problem z małymi gryzoniami. "Więcej zgłoszeń niż w poprzednich latach"
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Z regionów
Urzędnicze wsparcie dla prezydenta. Pełnomocnik społeczny lub na etacie