SoMe’23 za nami – kto otrzymał Złote Lajki?

Druga edycja Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe'23 dobiegła końca. Frekwencja dopisała, a organizatorzy podkreślają, że zainteresowanie wydarzeniem wskazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na kształcenie samorządów w zakresie mediów społecznościowych.

Publikacja: 30.11.2023 17:02

Uczestnicy wydarzenia mogli wziąć udział w panelach dyskusyjnych i warsztatach z zakresu pięciu ście

Uczestnicy wydarzenia mogli wziąć udział w panelach dyskusyjnych i warsztatach z zakresu pięciu ścieżek tematycznych

Foto: ZMP

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY ZE ZWIĄZKIEM MIAST POLSKICH

Założeniem dwudniowego wydarzenia, organizowanego przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety, było stworzenie platformy do zdobywania wiedzy oraz wymiany poglądów dla przedstawicieli samorządów lokalnych. Kongres odbył się w dniach 28-29 listopada we Wrocławiu na stadionie Tarczyński Arena. Organizatorzy dostrzegli potrzebę edukacji samorządów w zakresie skutecznej komunikacji z mieszkańcami i postanowili dostarczyć niezbędne narzędzia do rozwoju w tym zakresie. Wydarzenie okazało się jeszcze większym sukcesem niż w roku poprzednim, co przełożyło się również na liczbę uczestników (550).

W trakcie uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień wydarzenia wręczono miastom, regionom i ich włodarzom, Złote Lajki za najlepsze osiągniecia w mediach społecznościowych. Za swoją działalność w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyróżnienie otrzymały Tarnowskie Góry oraz Wrocław (w kategorii video)oraz Kalisz oraz Łódź (kategoria content). W kategorii osobowość wyróżniono Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka, prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, Prezydenta Sosnowca Arkadiusza Chęcińskiego, Burmistrza Miasta Wojkowice Tomasza Szczerby oraz radnego Warszawy Jarosława Szostakowskiego.

Laureatami nagrody w kategorii Region zostały Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego i powiat Inowrocławski. Za najbardziej angażującą komunikację wydarzeń kulturalnych województwa  w mediach społecznościowych i Internecie wyróżniono Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, a za najbardziej angażującą komunikację turystyki województwa nagrodę przyznano Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego. Złoty Lajk Local-SoMe Unicorn trafił do Gdyni, którą nagrodzono za innowacyjność i kreatywność w różnych obszarach komunikacji cyfrowej, w tym łamanie algorytmów mediów społecznościowych. Za najbardziej oryginalny i kreatywny klip w samorządowych mediach społecznościowych w tym roku uznano klip Ostrowa Wielkopolskiego.

Miasto Zambrów otrzymało nagrodę za najlepsze praktyki, zaangażowanie oraz empatię wobec mieszkańców wyrażaną na profilach miejskich w mediach społecznościowych. Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze zdobyła tytuł Social Media Ninja za najlepsze praktyki w tworzeniu, publikowaniu treści angażujących mieszkańców oraz wyjątkowych działań w mediach społecznościowych. Najlepszy post na mediach społecznościowych opublikowało miasto i gmina Kańczuga. Złoty Lajk Local-SoMe EUROPA powędrował do Wrocławia za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu, a Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe’2023 za najlepszy profil miasta otrzymała Łódź.

Uczestnicy wzięli udział w panelach dyskusyjnych i warsztatach z zakresu 5 ścieżek tematycznych: Content, Gmina, Miasto, Region; Wyborcy, Mieszkańcy, Użytkownicy; Profil prywatny; Informacja, Dialog, Inwestycja oraz Prawo, Technologia, Bezpieczeństwo. Mogli też dzielić się wiedzą i doświadczeniami z ekspertami, lokalnymi politykami oraz specjalistami ds. komunikacji i mediów społecznościowych.

„Rzeczpospolita” i „Rzeczpospolita Życie Regionów” była patronem medialnym wydarzenia.

MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY ZE ZWIĄZKIEM MIAST POLSKICH

Założeniem dwudniowego wydarzenia, organizowanego przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety, było stworzenie platformy do zdobywania wiedzy oraz wymiany poglądów dla przedstawicieli samorządów lokalnych. Kongres odbył się w dniach 28-29 listopada we Wrocławiu na stadionie Tarczyński Arena. Organizatorzy dostrzegli potrzebę edukacji samorządów w zakresie skutecznej komunikacji z mieszkańcami i postanowili dostarczyć niezbędne narzędzia do rozwoju w tym zakresie. Wydarzenie okazało się jeszcze większym sukcesem niż w roku poprzednim, co przełożyło się również na liczbę uczestników (550).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Z regionów
Warszawa zdecyduje się na zakaz sprzedaży alkoholu w nocy? Rośnie popularność prohibicji
Z regionów
Niestandardowe, czyli innowacyjne. Polskie miasta finalistami międzynarodowego konkursu
Z regionów
Rosną szanse powstania metropolii na Pomorzu. Projekt ustawy już w MSWiA
Z regionów
Rowerowy Poznań ma 30 lat. Jak zmieniło się w tym czasie miasto?
Materiał partnera
Ponad 2,7 mld zł funduszy europejskich. Tak w 20 lat zmienił się Wrocław!
Materiał partnera
Dwie dekady przemiany Katowic