MATERIAŁ POWSTAŁ WE WSPÓŁPRACY ZE ZWIĄZKIEM MIAST POLSKICH
Założeniem dwudniowego wydarzenia, organizowanego przez Związek Miast Polskich i agencję Samorządowe Internety, było stworzenie platformy do zdobywania wiedzy oraz wymiany poglądów dla przedstawicieli samorządów lokalnych. Kongres odbył się w dniach 28-29 listopada we Wrocławiu na stadionie Tarczyński Arena. Organizatorzy dostrzegli potrzebę edukacji samorządów w zakresie skutecznej komunikacji z mieszkańcami i postanowili dostarczyć niezbędne narzędzia do rozwoju w tym zakresie. Wydarzenie okazało się jeszcze większym sukcesem niż w roku poprzednim, co przełożyło się również na liczbę uczestników (550).
W trakcie uroczystej gali wieńczącej pierwszy dzień wydarzenia wręczono miastom, regionom i ich włodarzom, Złote Lajki za najlepsze osiągniecia w mediach społecznościowych. Za swoją działalność w ciągu ostatnich 12 miesięcy wyróżnienie otrzymały Tarnowskie Góry oraz Wrocław (w kategorii video)oraz Kalisz oraz Łódź (kategoria content). W kategorii osobowość wyróżniono Marszałka Województwa Wielkopolskiego Marka Woźniaka, prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego, Prezydenta Sosnowca Arkadiusza Chęcińskiego, Burmistrza Miasta Wojkowice Tomasza Szczerby oraz radnego Warszawy Jarosława Szostakowskiego.
Laureatami nagrody w kategorii Region zostały Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego i powiat Inowrocławski. Za najbardziej angażującą komunikację wydarzeń kulturalnych województwa w mediach społecznościowych i Internecie wyróżniono Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, a za najbardziej angażującą komunikację turystyki województwa nagrodę przyznano Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego. Złoty Lajk Local-SoMe Unicorn trafił do Gdyni, którą nagrodzono za innowacyjność i kreatywność w różnych obszarach komunikacji cyfrowej, w tym łamanie algorytmów mediów społecznościowych. Za najbardziej oryginalny i kreatywny klip w samorządowych mediach społecznościowych w tym roku uznano klip Ostrowa Wielkopolskiego.
Miasto Zambrów otrzymało nagrodę za najlepsze praktyki, zaangażowanie oraz empatię wobec mieszkańców wyrażaną na profilach miejskich w mediach społecznościowych. Małgorzata Mańka-Szulik, Prezydent Miasta Zabrze zdobyła tytuł Social Media Ninja za najlepsze praktyki w tworzeniu, publikowaniu treści angażujących mieszkańców oraz wyjątkowych działań w mediach społecznościowych. Najlepszy post na mediach społecznościowych opublikowało miasto i gmina Kańczuga. Złoty Lajk Local-SoMe EUROPA powędrował do Wrocławia za wysoko zasięgową promocję miasta za granicą poprzez media społecznościowe z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych oraz angażującego contentu, a Złoty Lajk Samorządowy Local-SoMe’2023 za najlepszy profil miasta otrzymała Łódź.