Tarcza 2.0 preferuje firmy z określonych części Polski

Pomoc z Polskiego Funduszu Rozwoju trafia do regionów najmocniej dotkniętych obostrzeniami administracyjnymi związanymi z pandemią – gdzie zimowa turystyka jest mocno rozwinięta.

Publikacja: 21.02.2021 18:03

Z informacji, które uzyskaliśmy w PFR, wynika, że do tej pory pomoc z tarczy 2.0 dostało 85 proc. fi

Z informacji, które uzyskaliśmy w PFR, wynika, że do tej pory pomoc z tarczy 2.0 dostało 85 proc. firm, które o to wystąpiły.

Foto: Fot. Pixabay

Tarcza finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju ruszyła w połowie stycznia. Jest podobna do tej, którą PFR uruchomił wiosną zeszłego roku. Różnica jest taka, że wtedy z pomocy mogły skorzystać wszystkie mikro-, małe i średnie firmy, które zanotowały wysokie spadki obrotów, teraz trafia do firm z branż, które rząd uznał za najmocniej dotknięte obostrzeniami związanymi z drugą falą pandemii koronawirusa.

Na tej liście są dziś 54 branże, wśród nich m.in. gastronomia, hotelarstwo, część handlu (głównie bazarowego), kultura (m.in. kina, teatry, muzea, parki rozrywki), turystyka, sport (m.in. kluby fitness), transport pasażerski. Każda z branż ma przypisany numer PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). O pomoc mogą ubiegać się firmy, których PKD znajduje się na liście branż najmocniej dotkniętych obostrzeniami.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Z regionów
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Z regionów
W miastach przybywa taksówek. Nie wszyscy kierowcy spełniają jednak wymagania
Z regionów
Jest lepiej, ale jeszcze nie dobrze. Odkładane problemy samorządów rosną
Z regionów
Za miejsce na cmentarzu czasem można płacić w ratach
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Z regionów
Chcemy wprowadzić zasadę „milczącej zgody”
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń