Reklama
Rozwiń
Reklama

„Czarny scenariusz to otwarcie turystyki po Wielkanocy”

Samorządowcy, nawet jeśli nie popierają wznawiania działalności wbrew zakazom covidowym, zgodnie mówią, że rozumieją determinację i frustrację przedsiębiorców. – Ci ludzie często nie mają nic do stracenia – dodają.

Publikacja: 03.02.2021 11:53

Na stronie internetowej Karpacza jest licznik strat miasta oraz branży turystycznej. Przekroczył już

Na stronie internetowej Karpacza jest licznik strat miasta oraz branży turystycznej. Przekroczył już znacznie 140 mln zł

Foto: AdobeStock / Andrey Shevchenko

Na stronie internetowej Karpacza jest licznik strat miasta oraz branży turystycznej. Przekroczył już znacznie 140 mln zł. – Licznik pokazuje, ile pieniędzy zostawiliby u nas w sezonie zimowym nasi goście, płacąc za noclegi, posiłki, wyciągi – mówi Radosław Jęcek, burmistrz Karpacza. Przekonuje, że szacunki strat są bardzo ostrożne. – Przyjęliśmy, że przez 60 dni, od końca zeszłego roku do końca ferii, wynajętych będzie 80 proc. naszych miejsc noclegowych, czyli 15 tys., a turysta zostawi u nas 200 zł dziennie. To wszystko sprawi, że strata miasta i naszej branży turystycznej sięgnie w tym okresie 200 mln zł – tłumaczy burmistrz.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Z regionów
Holding Łódź: miliony na inwestycje i oszczędności dla miasta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Mazowsze stawia na równomierny rozwój
Z regionów
Polskie miasta korzystają na rozwoju turystyki morskiej. Gdańsk zapowiada rekord
Z regionów
Czy polskie miasta umieją radzić sobie z wodą?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Z regionów
Warszawa otwiera nowy etap działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama