Reklama
Rozwiń

Buspasy w miastach coraz dłuższe

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że w ruchu drogowym uprzywilejowane będą także samochody osobowe z większą liczbą pasażerów. W wielu miastach wciąż nie ma jednak buspasów.

Publikacja: 10.12.2019 13:27

Zgodnie z rozporządzeniem, w autobusie zajęte może być co drugie miejsce. „Nadprogramowi” pasażerowi

Zgodnie z rozporządzeniem, w autobusie zajęte może być co drugie miejsce. „Nadprogramowi” pasażerowie powinni czekać na kolejny pojazd.

Foto: AdobeStock

W Polsce wciąż przybywa specjalnie wydzielonych pasów ruchu dla transportu zbiorowego. W 2018 r. ich łączna długość sięgała już 276 km – wynika z ostatnich danych GUS. To o prawie 100 km więcej niż jeszcze pięć lat temu, w 2013 r.

Niedoścignionym liderem jest tu oczywiście Warszawa, która może pochwalić się aż 67 km buspasów. Całkiem sporo jest ich także w Krakowie i Wrocławiu – po ok. 28 km, w Łodzi – 24 km, czy Kielcach – prawie 19 km. W porównaniu z 2013 r. długość tych specjalnych odcinków średnio wzrosła o 60 proc., ale w kilku miastach (Łódź, Gdańsk, Kielce) podwoiła się, a nawet potroiła (Bydgoszcz, Poznań, Szczecin, Lublin, Rzeszów czy Radom).

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Z regionów
Samorządy: rząd daje za mało na edukację. „Ogromna luka wpisana w system”
Z regionów
Samorządy inwestują w magazyny zielonej energii. Dzięki wsparciu z funduszy UE
Z regionów
Jak samorządy są przygotowane na sytuacje kryzysowe?
Z regionów
Jaka jest odporność samorządów? Dzięki nowej analizie każdy może to sprawdzić
Z regionów
Zabytki nie są dla lokalnych władz kłopotem, ale bywają poważnym wyzwaniem