Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.07.2025 18:44 Publikacja: 10.12.2019 13:27
Zgodnie z rozporządzeniem, w autobusie zajęte może być co drugie miejsce. „Nadprogramowi” pasażerowie powinni czekać na kolejny pojazd.
Foto: AdobeStock
W Polsce wciąż przybywa specjalnie wydzielonych pasów ruchu dla transportu zbiorowego. W 2018 r. ich łączna długość sięgała już 276 km – wynika z ostatnich danych GUS. To o prawie 100 km więcej niż jeszcze pięć lat temu, w 2013 r.
Niedoścignionym liderem jest tu oczywiście Warszawa, która może pochwalić się aż 67 km buspasów. Całkiem sporo jest ich także w Krakowie i Wrocławiu – po ok. 28 km, w Łodzi – 24 km, czy Kielcach – prawie 19 km. W porównaniu z 2013 r. długość tych specjalnych odcinków średnio wzrosła o 60 proc., ale w kilku miastach (Łódź, Gdańsk, Kielce) podwoiła się, a nawet potroiła (Bydgoszcz, Poznań, Szczecin, Lublin, Rzeszów czy Radom).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Związek Miast Polskich alarmuje w sprawie dramatycznego niedofinansowania oświaty, a resort edukacji ponownie ch...
Warszawa będzie jednym z pierwszych dużych miast w Polsce, które będzie miało własne magazyny energii produkowan...
Władze miast i gmin mogą, a nawet muszą, same zadbać o bezpieczeństwo społeczności lokalnych oraz odporność na r...
Ponad 15,7 mln Polaków mieszka w samorządach, które są ponadprzeciętnie odporne na cztery główne współczesne zag...
Niedostateczne pieniądze i nieczytelne przepisy, to dwa główne problemy, z jakimi borykają się samorządy, opieku...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas