Chodzi o stacje Plac Konstytucji oraz Muranów. Plany ich budowy porzucono w 1989 roku, kilka lat po tym, jak okazało się, że finansowanie i budowa epokowej inwestycji nie idzie tak gładko, jak oczekiwano.
Ostatecznie przystanki nr 12 i 16 (numeracja idzie od stacji Kabaty) dołączą do reszty w 2026 roku, ponad trzydzieści lat po oddaniu odcinka z Kabat do Politechniki. Stacja Plac Konstytucji znajdzie się w ciągu ulicy Marszałkowskiej, pomiędzy pl. Konstytucji a skrzyżowaniem z Hożą. Stację Muranów zaplanowano wzdłuż ulicy Andersa, pomiędzy Świętojerską i Anielewicza od południa oraz ul. Stawki od północy.
CZYTAJ TAKŻE: Warszawskie metro coraz dłuższe
Komisja Przetargowa dokonała właśnie wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na wykonanie prac przedprojektowych oraz projektu budowlanego. Planowanie potrwa 24 miesiące, po tym czasie Metro Warszawskie ma uzyskać pozwolenie na budowę. Koszt przygotowania projektów nowych stacji wraz z infrastrukturą wyceniono na blisko 7,4 mln zł.
Zgodnie z założeniami konkursu, w czasie prac nad nowymi przystankami linia M1 będzie eksploatowana. Od projektantów wymagano także „dążenia do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej” w czasie robót na powierzchni.