Strategię wizerunkową trzeba planować z głową

Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań, głównie na podstawie doraźnych pomysłów – ustaliła Najwyższa Izba Kontroli.

Publikacja: 25.08.2019 14:41

Sandomierz umiejętnie się promował przy okazji realizacji serialu „Ojciec Mateusz”

Sandomierz umiejętnie się promował przy okazji realizacji serialu „Ojciec Mateusz”

Foto: Shutterstock

Wydatki na promowanie wizerunku gmin i miast są planowane raczej na podstawie budżetów z lat wcześniejszych, niż na podstawie rzeczowych analiz potrzeb promocyjnych – wynika z raportu Najwyższej Izby Kontroli sporządzonego na podstawie kontroli tego, jak wygląda promocja gmin województwa świętokrzyskiego.

Gminy stosują się do ogólnych wytycznych zawartych w strategiach rozwoju lub planach rozwoju turystyki. W żadnym objętym kontrolą urzędzie nie opracowano odrębnego dokumentu strategicznego odnoszącego się wyłącznie do promocji danej jednostki samorządu terytorialnego – nawet jeśli na konieczność sporządzenia takiego dokumentu wskazano w obowiązujących dokumentach strategicznych – ustaliła NIK.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Z regionów
Duży problem z małymi gryzoniami. "Więcej zgłoszeń niż w poprzednich latach"
Z regionów
Urzędnicze wsparcie dla prezydenta. Pełnomocnik społeczny lub na etacie
Z regionów
Najpiękniejsze krakowskie szopki. Ostatnie dni na zgłoszenie do konkursu
Z regionów
Coraz więcej magii świąt. Rozbłysną iluminacje w polskich miastach
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Z regionów
Świąteczne jarmarki coraz bardziej doceniane
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką