Airport City Gdańsk to docelowo kompleks siedmiu budynków położonych tuż przy gdańskim lotnisku. Łączna powierzchnia użytkowa ma wynieść 120 tys. m kw, a najmu 100 tys. m kw. Nazwy biurowców mają nawiązywać do alfabetu lotniczego: Alpha, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf i Hotel. Kompleks ma posiadać inteligentny system zarządzania. W ramach inwestycji powstaną także: stacje ładowania pojazdów elektrycznych i metropolitalnego roweru Mevo, strefa sportu i rekreacji i ścieżki tematyczne przygotowane przy współpracy z pomorskimi uczelniami. Teren wokół biurowców ma być zielony – pełen traw i kwiatów, a na dachach powstaną zielone tarasy widokowe, a nawet ogród warzywny.
mat.pras.
Jako pierwszy powstanie budynek Alpha, który będzie mieć powierzchnię użytkową 8,5 tys. mkw., 6 pięter i 2 kondygnacje podziemne oraz 197 miejsc parkingowych. Przetarg na jego budowę został już ogłoszony. Jako drugi – Bravo o powierzchni 16,5 tys. mkw., dysponujący 381 miejscami parkingowymi. – Na razie mamy założony harmonogram budowy pierwszego biurowca – mówi Agnieszka Michajłow, specjalista ds. komunikacji Port Lotniczy Gdańsk sp. z o.o. – Prace budowlane powinny rozpocząć się w IV kwartale bieżącego roku, a budynek powinien zostać oddany do użytkowania w II/III kwartale 2021 roku. Termin rozpoczęcia budowy drugiego będzie uzależniony od powodzenia ekonomicznego pierwszej fazy projektu. Inwestorem nowego kompleksu jest Port Lotniczy Gdańsk sp. z o.o.
5 mln pasażerów
Lotnisko co roku odnotowuje znaczny wzrost pasażerów. W tym roku planuje obsługę około 5 mln podróżnych. Obecnie realizuje 81 połączeń do 21 krajów, w tym do 10 hubów lotniczych.Przychody Portu Lotniczego Gdańsk w 2016 roku wyniosły 136,9 mln, w 2017 – 150,2 mln, a w 2018 -179,7 mln. Wzrósł też zysk ze sprzedaży: w 2016 wyniósł 20,3 mln, w 2017 – 18,4, a w roku ubiegłym 36,9 mln. Mimo to 2018 rok spółka zamknęła stratą finansową w wysokości 11 mln zł. Powodem takiej sytuacji są dwie założone rezerwy.
CZYTAJ TAKŻE: Biurowce: lokalne rynki ścigają Warszawę