Nextbike wraca do gry. Ale rynek pojazdów na minuty w dołku

Władze Warszawy rozstrzygnęły wreszcie przetarg na operatora miejskiego bike-sharingu.

Publikacja: 05.01.2021 15:06

W okresie pandemii liczba wypożyczanych w Warszawie jednośladów drastycznie spadła. Podobnie było w

W okresie pandemii liczba wypożyczanych w Warszawie jednośladów drastycznie spadła. Podobnie było w innych miastach

Foto: AdobeStock / Fotokon

Procedura była kilkukrotnie wydłużana i wątpiono, czy w kolejnym sezonie rowerowym stolica będzie dysponowała rowerami na minuty. Ostatecznie we wtorek Zarząd Dróg Miejskich wybrał firmę Nextbike Polska. Dotychczasowy operator Veturilo (świadczył usługi od dziewięciu lat) w ramach nowego kontraktu ruszy z usługami dla mieszkańców już 1 marca.

Losy tego największego system bike-sharingowego w kraju i jednego z największych w Europie wisiały na włosku po tym, jak w maju Nextbike złożył wniosek o upadłość. Teraz dla firmy, jak i całego sektora współdzielonego transportu rowerowego, wychodzi słońce.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Z regionów
Olsztyn na razie nie będzie większy. Ale władze miasta się nie poddają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Z regionów
Finanse i transformacja energetyczna wśród najważniejszych wyzwań dla samorządów
Z regionów
Deszczówka w mieście się przyda. „To zasób, a nie ściek”
Z regionów
Miasta stawiają na odnawialne źródła energii. I wspierają w tym mieszkańców
Z regionów
Proste rozwiązania mogą pomóc samorządom w walce z suszą hydrologiczną
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama