Procedura była kilkukrotnie wydłużana i wątpiono, czy w kolejnym sezonie rowerowym stolica będzie dysponowała rowerami na minuty. Ostatecznie we wtorek Zarząd Dróg Miejskich wybrał firmę Nextbike Polska. Dotychczasowy operator Veturilo (świadczył usługi od dziewięciu lat) w ramach nowego kontraktu ruszy z usługami dla mieszkańców już 1 marca.
Losy tego największego system bike-sharingowego w kraju i jednego z największych w Europie wisiały na włosku po tym, jak w maju Nextbike złożył wniosek o upadłość. Teraz dla firmy, jak i całego sektora współdzielonego transportu rowerowego, wychodzi słońce.
CZYTAJ TAKŻE: Nextbike ma problemy, ale rowery wystartują w kolejnych miastach
– Przed nami kolejny rok współpracy z bardzo ważnym partnerem – Miastem Stołecznym Warszawa. W 2020 r. przyszło nam wszystkim mierzyć się z nowymi wyzwaniami i żyć w jakże dziwnych czasach, ale szczególnie w okresie Covid-19 widzimy jak istotny i potrzebny jest bezpieczny transport indywidualny – komentuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.
System Veturilo w przyszłym roku będzie składał się z 4560 rowerów, w tym ok. 4400 rowerów standardowych oraz 100 rowerów elektrycznych. Do tego kilkadziesiąt stacji i kilkaset rowerów ufundowanych przez partnerów prywatnych czy rowery na stacjach Orlen (strategicznego partnera).