Aktualizacja: 30.05.2025 04:06 Publikacja: 14.04.2025 15:12
Przebieg linii Kolei Dużych Prędkości wciąż budzi kontrowersje
Foto: shutterstock
W końcu marca doszło do spotkania burmistrza Orzesza i radnych z trzech gmin: Orzesza, Łazisk Górnych i Czerwionki-Leszczyn z przedstawicielami spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Celem było omówienie szczegółowego przebiegu przez obszar gmin planowanej linii kolejowej nr 170 na odcinku Katowice–granica państwa. Samorządowcy postulują rezygnację z jej budowy na obszarze tych trzech gmin w przyjętym w marcu 2023 r. wariancie inwestorskim. W zamian proponują realizację na swoim obszarze inwestycji Kolei Plus wraz z modernizacją istniejącej linii kolejowej nr 140.
Nie tylko nowe autobusy czy tramwaje kupują lokalne władze dla swoich przewoźników. W miastach, w których funkcj...
Usługa polega na dopasowaniu inwestycji klienta – lub zbudowaniu portfela od podstaw – do indywidualnej rekomendacji przygotowanej na podstawie jego z celów, sytuacji finansowej, wiedzy o rynku, doświadczenia, podejścia do ryzyka i tolerancji ewentualnych strat.
Pasażerowie publicznego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) mogą od wtorku korzystać z inno...
W 2025 roku jeszcze nie uda się go przyspieszyć. Za to w roku 2026 wzrost zamówień wymusi zmiana w ustawie o ele...
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na budowę nowego systemu biletowego dla Warszawy. W dodatku znacznie dro...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas