Aktualizacja: 30.06.2025 23:15 Publikacja: 14.04.2025 15:12
Przebieg linii Kolei Dużych Prędkości wciąż budzi kontrowersje
Foto: shutterstock
W końcu marca doszło do spotkania burmistrza Orzesza i radnych z trzech gmin: Orzesza, Łazisk Górnych i Czerwionki-Leszczyn z przedstawicielami spółki Centralny Port Komunikacyjny (CPK). Celem było omówienie szczegółowego przebiegu przez obszar gmin planowanej linii kolejowej nr 170 na odcinku Katowice–granica państwa. Samorządowcy postulują rezygnację z jej budowy na obszarze tych trzech gmin w przyjętym w marcu 2023 r. wariancie inwestorskim. W zamian proponują realizację na swoim obszarze inwestycji Kolei Plus wraz z modernizacją istniejącej linii kolejowej nr 140.
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Miała być pierwszą w kraju, ale „wyprzedziła” ją Strefa Czystego Transportu w stolicy. Strefa w Krakowie jednak...
W połowie czerwca kolej wprowadza korektę rozkładu jazdy mającą obowiązywać do końca sierpnia. Na części tras po...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas