Województwo zachodniopomorskie chce mieć własnego przewoźnika kolejowego. Wożące obecnie pasażerów w regionie Polregio miałyby zastąpić Koleje Zachodniopomorskie. Taka spółka miałaby działać lepiej i skuteczniej.
Utworzenie Kolei Zachodniopomorskich rozważano już kilkanaście lat temu
- Będziemy mogli dzięki temu podnieść jakość i efektywność, a podnosząc efektywność uwolnione pieniądze inwestować dalej w liczbę połączeń, bo to byśmy chcieli usprawnić – mówił zachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz w Radiu Szczecin. Obecnie za połączenia kolejowe w regionie jego zarząd płaci Polregio.
Czytaj więcej
Gigantyczna inwestycja kolejowa w Katowicach skróci czas podróży, pozwoli zwiększyć liczbę pociągów.
Sprawa powołania nowej spółki ma być przedmiotem dyskusji wojewódzkiego sejmiku. Według Geblewicza, w jej tworzeniu brałby udział zespół zachodniopomorskiego zakładu Polregio.
Utworzenie Kolei Zachodniopomorskich władze regionu brały pod uwagę już na początku minionej dekady, gdy w połowie 2011 r. zastrajkowali kolejarze Przewozów Regionalnych. Wtedy już samorządowi przewoźnicy bardzo mocno rozwijali skrzydła: podróżnych woziły Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie. Zachodniopomorski Urząd Marszałkowski szacował, że na uruchomienie nowej spółki przewozowej potrzeba byłoby przynajmniej dwóch lat.