Dotychczasowa karta przysparzała pasażerom kłopotów, a w lutym została sparaliżowana atakiem hakerów. Jednak już w pierwszych godzinach nowy system działał niestabilnie, a z zakupem biletów pojawiły się problemy, podobnie ze stroną internetową transportgzm.pl. Migracja ze starego ŚKUP na nowy system zawieszała się.
- Doszło do awarii modułu aplikacji obsługi żądań systemu. Odpowiada za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach – poinformowała w komunikacie Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolita. Niedostępne dla pasażerów były bilety pakietowe i podróż start/stop, wielu nie mogło zrealizować transakcji w kioskach i automatach biletowych.
Asseco wyjaśnia: doszło do przeciążenia systemu
Według firmy informatycznej Asseco, która jest autorem nowego oprogramowania, doszło do przeciążenia systemu, gdy w pierwszym dniu funkcjonowania „Transportu GZM” kilkaset tysięcy osób chciało się w nim zarejestrować. Asseco zadeklarowało, że w kolejnych dniach ewentualne problemy będą sukcesywnie rozwiązywane.
Czytaj więcej
Aglomeracja śląska rezygnuje z wodorowych autobusów przez wysoką cenę paliwa.
Nowy system sprzedaży biletów w śląskiej aglomeracji ma być odpowiedzią na zwiększone zainteresowanie pasażerów korzystaniem z elektronicznych form płacenia za przejazd. Po wakacjach na terenie GZM odnotowano rekordowy poziom sprzedaży biletów w aplikacjach mobilnych. 8 września sprzedano prawie 59,9 tys. biletów, najwięcej w historii. Cztery dni wcześniej niewiele mniej – blisko 58,4 tys.