92 nowe autobusy dla komunikacji łączącej Wrocław i okoliczne gminy

Mieszkańcy Wrocławia i okolicznych gmin będą mogli korzystać z nowych autobusów komunikacji aglomeracyjnej.

Publikacja: 24.08.2023 17:08

Umowy podpisane przez władze Wrocławia z przewoźnikami będą obowiązywać przez 6 lat

Umowy podpisane przez władze Wrocławia z przewoźnikami będą obowiązywać przez 6 lat

Foto: DarSzach

Miasto uruchomiło przetarg, mający wyłonić przewoźników do obsługi 17 linii podmiejskich (w tym 5 nowych), łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołęką oraz Czernicą. Postępowanie obejmuje także wybór operatorów 9 linii miejskich, które obecnie obsługiwane są przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz wynajęte przez MPK przewozowe firmy zewnętrzne.

Przewoźnicy wybrani w przetargu mają przeznaczyć do obsługi tras 92 nowe autobusy. Pojazdy muszą zacząć kursy w ciągu 11 miesięcy od podpisania kontraktów. Wszystkie będą klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w ładowarki USB pozwalające naładować komórke lub laptop, a także defibrylatory AED i możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojeździe. Dodatkowo, autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów z niepełnosprawnościami.

Oferty uczestników przetargu mogą być składane do 5 września. Biorąc pod uwagę związane z postępowaniem formalności, nowe autobusy powinny zacząć wozić pasażerów pod koniec przyszłego roku.

Czytaj więcej

Miasta na zakupach autobusów elektrycznych. Pomagają dotacje z NFOŚiGW

Według branżowego serwisu InfoBus, przewoźnicy będą świadczyć usługi na strefowych liniach autobusowych (904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964), kursując pomiędzy Wrocławiem, a gminami ościennymi - Czernicą, Kątami Wrocławskimi, Kobierzycami, Siechnicami, Żórawiną, Wisznią Małą, Miękinią i Długołęką. Ponadto na normalnych liniach (100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151, 315) oraz liniach specjalnych, o ile zostaną uruchomione w trakcie realizacji umowy.

Miasto określiło 3 rodzaje autobusów (o długości ok. 10 metrów, ok. 12 metrów i 18-metrowych przegubowców), wszystkie muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2024 r. Mają spełniać normę emisji spalin 6d, mogą być bezemisyjne.

Podpisane z przewoźnikami umowy będą obowiązywać przez 6 lat. Ocenia się, że w tym czasie autobusy na aglomeracyjnych liniach pokonają ok. 38 mln kilometrów.

Miasto uruchomiło przetarg, mający wyłonić przewoźników do obsługi 17 linii podmiejskich (w tym 5 nowych), łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołęką oraz Czernicą. Postępowanie obejmuje także wybór operatorów 9 linii miejskich, które obecnie obsługiwane są przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz wynajęte przez MPK przewozowe firmy zewnętrzne.

Przewoźnicy wybrani w przetargu mają przeznaczyć do obsługi tras 92 nowe autobusy. Pojazdy muszą zacząć kursy w ciągu 11 miesięcy od podpisania kontraktów. Wszystkie będą klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w ładowarki USB pozwalające naładować komórke lub laptop, a także defibrylatory AED i możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojeździe. Dodatkowo, autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów z niepełnosprawnościami.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Metrorower nie powinien mieć żadnych granic
Transport
Nie ma zgody na plany poszerzenia dolnośląskiego odcinka autostrady A4
Transport
Kolej wyda 5 mld zł na zwiększenie liczby pociągów i skrócenie czasów podróży na Śląsku
Transport
Kuszenie wyborców wizją bezpłatnej komunikacji miejskiej. Czy to zadziała?
Materiał partnera
Dolny Śląsk inwestuje w kolejne nowe pociągi