Miasto uruchomiło przetarg, mający wyłonić przewoźników do obsługi 17 linii podmiejskich (w tym 5 nowych), łączących Wrocław z Wisznią Małą, Długołęką oraz Czernicą. Postępowanie obejmuje także wybór operatorów 9 linii miejskich, które obecnie obsługiwane są przez wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oraz wynajęte przez MPK przewozowe firmy zewnętrzne.
Przewoźnicy wybrani w przetargu mają przeznaczyć do obsługi tras 92 nowe autobusy. Pojazdy muszą zacząć kursy w ciągu 11 miesięcy od podpisania kontraktów. Wszystkie będą klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w ładowarki USB pozwalające naładować komórke lub laptop, a także defibrylatory AED i możliwość zakupu biletu w kasowniku w pojeździe. Dodatkowo, autobusy będą posiadały szereg udogodnień dla pasażerów z niepełnosprawnościami.
Oferty uczestników przetargu mogą być składane do 5 września. Biorąc pod uwagę związane z postępowaniem formalności, nowe autobusy powinny zacząć wozić pasażerów pod koniec przyszłego roku.
Czytaj więcej
Na ulice polskich miast - często także tych mniejszych - wyjeżdża coraz więcej ekologicznych autobusów. Odmieniają komunikację publiczną m.in. w Grudziądzu, Opocznie, Cieszynie czy Ostrowie Wielkopolskim.
Według branżowego serwisu InfoBus, przewoźnicy będą świadczyć usługi na strefowych liniach autobusowych (904, 905, 908, 911, 914, 920, 921, 924, 928, 930, 931, 941, 944, 945, 955, 961, 964), kursując pomiędzy Wrocławiem, a gminami ościennymi - Czernicą, Kątami Wrocławskimi, Kobierzycami, Siechnicami, Żórawiną, Wisznią Małą, Miękinią i Długołęką. Ponadto na normalnych liniach (100, 108, 115, 120, 121, 147, 150, 151, 315) oraz liniach specjalnych, o ile zostaną uruchomione w trakcie realizacji umowy.