Znajdą się ulice: Podwale, Stefana Okrzei, Michała Grażyńskiego, Nadbrzeżna, Towarzystwa Szkoły Ludowej oraz Komorowicka na odcinku do ul. Józefa Piłsudskiego. W sumie przybędzie 190 miejsc parkingowych i 11 parkometrów.
Miejski Zarząd dróg podał, że po zakończeniu przebudowy ul. Cyniarskiej zostaną oddane do użytku dwa nowe parkingi. Oba znajdują się strefie płatnego parkowania.
Przybędzie 47 miejsc ogólnodostępnych i dziewięć dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami, a także dwa wyposażone w stację ładowania dla aut elektrycznych. W ich pobliżu zlokalizowane będą dwa parkomaty.
Mieszkańcy chcieli większej strefy
W tym roku strefę płatnego parkowania poszerzyły także władze Sopotu. - Zmiany stref płatnego parkowania oraz opłat za postój mają na celu przede wszystkim zwiększenia rotacji samochodów parkujących w mieście. Nowe stawki zostały dostosowane do aktualnych zarobków, m.in. rosnącej płacy minimalnej -tłumaczył Urząd Miasta.
W Sopocie strefa płatnego parkowania została powiększona o: ulicę Kościuszki (od ul. Władysława IV do ul. 3 Maja), kwartał ulic Karlikowskiej i Okrzei, kwartał ulic Władysława IV, Lipowej, Skłodowskiej-Curie i Dębowej, a górnym Sopocie: ul. 23 Marca (do ul. Armii Krajowej), ul. 1 Maja (między ul. Armii Krajowej i al. Niepodległości) oraz ul. Grottgera.
Ale to nie wszystko. W Sopocie obowiązuje podział na 3 główne strefy: dwie w dolnym Sopocie - z linią podziału wzdłuż ul. Bohaterów Monte Cassino - oraz jedną w górnym Sopocie. A 10 małych stref zastąpiło pięć większych: A (z podstrefą A1), B oraz C (z podstrefą C1). Umożliwi to mieszkańcom parkowanie na większym obszarze niż dotychczas, gdy stref było 10.