Reklama

Połowa autobusów elektrycznych w Łodzi nie jeździ. PGE uruchomiło tylko trzy ładowarki

Łódź kupiła w ubiegłym roku 17 elektrycznych autobusów Volvo 7900 Electric, ale połowa z nich stoi w zajezdni. Przyczyną są stacje ładowania elektrobusów, za które odpowiada spółka energetyczna PGE, a właściwie ich brak. Z sześciu szybkich ładowarek działają tylko trzy.

Publikacja: 29.03.2023 12:36

Połowa autobusów elektrycznych w Łodzi nie jeździ. PGE uruchomiło tylko trzy ładowarki

Volvo Bus

Foto: Volvo Bus

To ogranicza nie tylko liczbę pojazdów ale także ilość obsługiwanych przez nie tras. Według branżowego serwisu InfoBus, elektryczne Volvo należące do łódzkiego MPK mają baterie o małej pojemności, zaprojektowane pod gęstą sieć ładowarek rozlokowanych po całym mieście. Dlatego docelowo miały kursować na liniach 80, 83 i 86, przebiegających przez centrum miasta, z ładowarkami na krańcowych przystankach. - Natomiast cały czas – w okrojonym składzie - można je spotkać na linii 87 - podaje InfoBus.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rekordowy rok w inwestycjach tramwajowych w stolicy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Duże miasta powalczą o pół miliarda zł unijnych dotacji na zeroemisyjne autobusy
Transport
Kolejne miasta wprowadzają darmową komunikację
Transport
Nowoczesne autobusy jadą do polskich miast. W tym wiele elektrycznych
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Z Nowej Huty na Rynek Główny w 20 minut. Jest trasa krakowskiego metra
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama