Stolica chce mieć pięć linii metra. Bez pieniędzy unijnych nie powstaną

Warszawa przedstawia nowy plan rozwoju sieci transportowej, w której miasto ma oplatać aż pięć nitek metra, o łącznej długości 113 kilometrów.

Publikacja: 13.02.2023 15:35

Przedstawiona sieć linii metra to efekt dwuletnich analiz

Przedstawiona sieć linii metra to efekt dwuletnich analiz

Foto: Fotokon

Władze Warszawy pokazały w poniedziałek swój master plan rozwoju transportu szynowego do 2050 roku. Najważniejsza informacja – powstać mają kolejne linii metra, a docelowo ma być ich aż pięć.

Zgodnie z nowym studium zagospodarowania Warszawy linia M3 ma połączyć dzielnice Ochota i Praga, M4 – Wilanów i Tarchomin, a M5 – Ursus i Gocławek. Przypomnijmy, że linia M1 łączy Ursynów i Bielany, M2 zaś ma zostać wydłużona do Ursusa, a po praskiej stronie – na Białołękę i wrócić przez Wisłę na Bielany.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Samorządowe koleje biją rekordy frekwencji i kupują nowe pociągi
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Transport
Podróż na szelkach. Samorządy kupują nowe trolejbusy
Transport
Ruszył największy w Polsce system solarnych biletomatów
Transport
Zwolniło tempo inwestycji w miejskie autobusy elektryczne
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Transport
Komplikacje z nowym systemem biletowym dla Warszawy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont