Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.07.2025 08:39 Publikacja: 16.08.2022 11:40
Ministerstwo Infrastruktury
Foto: Ministerstwo Infrastruktury
Pretekstem miałoby stać się finansowanie pogłębienia 900-metrowego odcinka rzeki Elbląg znajdującej się w granicach miasta i prowadzącej do nabrzeży portowych. Władze Elbląga uważają, że za realizację przedsięwzięcie musi zapłacić Skarb Państwa, bo do niego należy rzeka. Natomiast przedstawiciele rządu próbują przekonywać, że państwowy nadzór nad portem byłby gwarantem jego rozwoju, tymczasem miasto nie ma pieniędzy niezbędnych dla przeprowadzenia koniecznych inwestycji podnoszących jego rangę. Chodzi m.in. budowę obrotnicy dla statków pozwalającej zawracać na akwenie, który obecnie jest zbyt wąski, na umocnienie nabrzeży, budowę nowego terminalu i bocznicy kolejowej.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Zdaniem przedstawicieli kampanii Clean Cities demonizowanie funkcjonowania Strefy Czystego Transportu jest niepo...
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas