Inwestycja realizowana przez
konsorcjum firm ZUE oraz Yoruk Yapı Insaat jest powiązana z planowaną rozbudową
sieci połączeń o nowe linie w kierunku Wilanowa oraz wzdłuż ulicy Kasprzaka.
Nowa zajezdnia będzie piątą w
warszawie, ale najbardziej nowoczesną. Na powierzchni ponad 12 hektarów
pomieści przeszło 150 tramwajów obsługiwanych na torach o łącznej długości 14
kilometrów. Będzie tu myjnia, lakiernia, stanowiska do badań technicznych oraz
urządzenia do regeneracji kół. Wiele prac wykonywanych do tej pory ręcznie
zostanie zautomatyzowanych, do systemu informatycznego, prócz sterowania
zwrotnicami i semaforami, podłączone będą m.in. stanowiska diagnostyczne.
Nowa linia do Wilanowa – trzynastej stołecznej dzielnicy, która uzyska dostęp do tramwaju - będzie najważniejszą inwestycją tramwajową w Warszawie. Jej budowa może się rozpocząć już w 2022 roku i zakończyć w rok później. Trasa łącząca Wilanów z centrum miasta będzie mieć ponad 8 kilometrów długości a jej pokonanie zajmie około 30 minut (samochody w godzinach szczytu jadą ta samą trasą ok. 50 minut). Zacznie swój bieg na ul. Puławskiej przy ul. Goworka, następnie pobiegnie ulicami Belwederską i Sobieskiego w kierunku Miasteczka Wilanów.
Czytaj więcej
Część osób wyobraża sobie, że zejście do stacji metra będzie przy ulicy na której mieszkają, a druga stacja pod ich miejscem pracy czy szkołą. Tak to w rzeczywistości nie wygląda – mówi prof. Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.
Dla trasy zaplanowano dwie odnogi: pierwsza będzie biegła wzdłuż ulicy Gagarina aż do ulicy Czerniakowskiej, druga - wzdłuż ulicy Świętego Bonifacego i poprowadzi aż do pętli autobusowej Stegny. Powstanie 31 nowych przystanków wyposażonych w elektroniczne tablice informacyjne z rozkładem jazdy.