Aktualizacja: 21.05.2025 09:30 Publikacja: 10.12.2021 16:04
Cały projekt doprowadzenia tramwaju do Wilanowa będzie kosztował Warszawę prawie 1,2 mld zł
Foto: pzstudio.pl
Inwestycja realizowana przez konsorcjum firm ZUE oraz Yoruk Yapı Insaat jest powiązana z planowaną rozbudową sieci połączeń o nowe linie w kierunku Wilanowa oraz wzdłuż ulicy Kasprzaka.
Nowa zajezdnia będzie piątą w warszawie, ale najbardziej nowoczesną. Na powierzchni ponad 12 hektarów pomieści przeszło 150 tramwajów obsługiwanych na torach o łącznej długości 14 kilometrów. Będzie tu myjnia, lakiernia, stanowiska do badań technicznych oraz urządzenia do regeneracji kół. Wiele prac wykonywanych do tej pory ręcznie zostanie zautomatyzowanych, do systemu informatycznego, prócz sterowania zwrotnicami i semaforami, podłączone będą m.in. stanowiska diagnostyczne.
W 2025 roku jeszcze nie uda się go przyspieszyć. Za to w roku 2026 wzrost zamówień wymusi zmiana w ustawie o ele...
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na budowę nowego systemu biletowego dla Warszawy. W dodatku znacznie dro...
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Majówka przyniosła mieszkańcom Szczecina droższe bilety miejskiej komunikacji. Przeszło 40-procentowa podwyżka m...
Regionalni przewoźnicy chcą w majowy weekend zachęcić do podróży koleją. Oferują tańsze bilety i dodatkowe połąc...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas