- Modernizacja zawieszonej trasy tramwajowej dla tramwaju 43 ma podstawowe znaczenie dla obsługi komunikacją szynową naszego miasta. Zwiększy dostępność komunikacyjną Konstantynowa Łódzkiego, przy jednoczesnym ograniczeniu korkowania się istniejącej drogi do Łodzi. Konstantynowska część projektu otrzymała dofinansowanie z Funduszy Europejskich – informuje Urząd Miasta w Konstantynowie Łódzkim.
Zgierz już remontuje
Łódzkie tramwaje zawsze wyróżniały połączenia podmiejskie. Tym środkiem lokomocji można było dojechać do wszystkich większych miejscowości położonych wokół miasta. Ostatnie połączenia do Pabianic zawieszono ponad dwa lata temu. Tak jak i wcześniejsze z powodu złego stanu technicznego linii tramwajowych. Ale jest szansa na powrót składów na część tras, bo samorządy dostały unijne wsparcie na remonty torów.
Jak podaje Aleksandra Stańczyk, z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w ramach RPO na lata 2014 – 2020 dofinansowanie na projekty związane z modernizacją linii tramwajowych otrzymały następujące gminy Zgierz, Konstantynów Łódzki i Pabianice. Były to odpowiednio kwoty najpierw 18 mln zł dla Zgierza, w kolejnej transzy ponad 3 mln zł. Konstantynów Łódzki otrzymał – ponad 15 mln zł unijnej dotacji, a Pabianice – blisko 100 mln zł.
Tomasz Andrzejewski z łódzkiego ratusza podaje, że infrastruktura torowo-sieciowa leżącą w podłódzkich miejscowościach jest w kompetencjach poszczególnych gmin, które realizują modernizację tras na swoim terenie.
- Jedynie w przypadku linii do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska prowadzimy wspólny projekt modernizacji linii. Obecnie trwają intensywne prace nad przywróceniem połączeń do Zgierza i Pabianic – mówi Tomasz Andrzejewski.