Obecny budynek zyska zupełnie nowy wygląd. Od frontu pojawi się przeszklona ściana z zegarem, reszta elewacji zostanie poddana renowacji i wykończeniu białym tynkiem. Wstawione zostaną nowe okna i drzwi. Wewnątrz dworca, w pobliżu holu znajdą się toalety oraz kasa biletowa. Z kolei w nowej, dobudowanej części zaprojektowano niewielką poczekalnię dla podróżnych z przeszkloną fasadą.
– Przebudowa dworca w Milanówku to kolejna inwestycja, którą zaczynamy w województwie mazowieckim w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023. Choć to niewielki dworzec – ma niespełna 190 mkw. powierzchni, to jego modernizacja jest niezwykle istotna dla obsługi podróżnych korzystających z kolei w aglomeracji warszawskiej – powiedział Ireneusz Maślany, członek zarządu PKP.
Inwestycja warta blisko 5 mln zł ma być zakończona jesienią 2022 r. jest dofinansowywana z unijnych pieniędzy w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Czytaj więcej
Podróżowanie po stołecznych ulicach komunikacją tramwajową będzie sprawniejsze i szybsze. To dzięki systemowi zielonej fali na skrzyżowaniach, który da pierwszeństwo przejazdu nadjeżdżającym tramwajom.
Jeszcze w tym roku mają zakończyć się prace przy dwóch innych dworcach na Mazowszu – w miejscowościach Dębe Wielkie i Chrzęsne. Prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu, termin oddania obiektów pasażerom wyznaczono na grudzień. Te dworce realizowane są w formule tzw. innowacyjnych dworców systemowych (IDS). To autorski projekt PKP zakładający budowę ok. 40 takich obiektów, dostosowanych do lokalnych potrzeb. Projekty są w znacznym stopniu ujednolicone. Natomiast sama budowa – dzięki prostej konstrukcji – jest o kilkanaście tygodni krótsza niż w przypadku standardowej modernizacji dotychczasowych obiektów.