Aktualizacja: 10.03.2025 11:50 Publikacja: 16.04.2023 14:33
Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz "Rzeczpospolitej"
Foto: Szymon Sikora
Rowery cargo ze wspomaganiem elektrycznym, które jest konieczne do komfortowego przewożenia dzieci, kosztują – w zależności od typu – co najmniej kilkanaście tysięcy złotych, zwykle jednak ponad 20 tys. zł. To zaporowa kwota z perspektywy osób, które nie są przekonane, że taki pojazd jest w stanie zastąpić auto w większości miejskich zastosowań. Czy rower cargo to uzasadniony wydatek dla rodziny? – odpowiada Grzegorz Siemionczyk, dziennikarz „Rzeczpospolitej”.
Strome stoki Alp, zawrotne wiraże dróg kojarzące się z bondowskimi pościgami czy śmigające drogami sportowe wozy wydają się nie sprzyjać amatorom dwóch kółek. Błąd: Szwajcaria to jeden z najprzyjaźniejszych rowerzystom krajów w Europie.
Z początkiem marca na ulice polskich miast wracają rowery publiczne w odświeżonej wersji. Miejski rower publiczny funkcjonuje dobrze i z pożytkiem dla mieszkańców w dziesiątkach ośrodków dużych i mniejszych. Jak to wygląda w praktyce?
Katowice kontynuują rozwój infrastruktury rowerowej. Pod koniec ub.r. oficjalnie udostępniono rowerzystom pierwszą w stolicy województwa śląskiego velostradę. Aktualnie miasto prowadzi prace związane z przygotowaniem i realizacją kolejnych rowerowych projektów.
Polska może zostać liderem infrastruktury rowerowej w Europie, ale potrzebuje strategii, specustawy rowerowej i lepszej współpracy administracji – to wnioski z debaty zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. „Rzeczpospolita” była partnerem wydarzenia.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Chociaż w roku 2024 nie było tak bezpiecznie, jak w najlepszym pod tym względem roku 2023, lotnictwo pozostało jedną z najbezpieczniejszych form transportu - ocenia Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA), które opublikowało doroczny raport o bezpieczeństwie w ruchu lotniczym.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas