Najpierw, 9 sierpnia wystartuje w Formula Student Germany e.V., a 18-tego – w podobnej imprezie na Węgrzech. – Prestiżowy jest zwłaszcza ten konkurs niemiecki, bo przyjeżdżają tam najlepsze drużyny z całego świata. Będą nie tylko niemieckie zespoły studenckie, ale też ze Stanów Zjednoczonych czy Australii. Po cichu liczymy, że znajdziemy się w pierwszej dziesiątce – mówi nam Paweł Roszyk, główny inżynier PUT Motorsport.
W ubiegłym roku to ta drużyna z Politechniki Poznańskiej skonstruowała bolid „Warta". W prace nad nim zaangażowało się początkowo 40 osób, a do końca wytrwało 17. – Przy tym bolidzie nauczyliśmy się konstrukcji takich pojazdów – wspomina Paweł Roszyk. Podczas ubiegłorocznych zawodów Formuły Student drużyna uzyskała miano najlepszego pierwszoroczniaka, czyli ekipy, która po raz pierwszy przystąpiła do zawodów. W klasyfikacji generalnej PUT Motorsport na 600 zarejestrowanych teamów zajął 154. miejsce. Po zakończeniu ubiegłorocznych zawodów ekipa z Politechniki Poznańskiej zdecydowała się stworzyć kolejny bolid – „Wildę". Pracę nad nią trwały ponad dziesięć miesięcy. – Najtrudniejsze było wykonanie wszystkich skomplikowanych elementów, wielu nowych części. To była produkcja jednostkowa, a znalezienie wykonawców wcale nie było proste – opowiada główny inżynier PUT Motorsport.