Łódź konkuruje z Amsterdamem oraz Hamburgiem i planuje stać się ważnym centrum dystrybucji i transportu towarów pomiędzy Europą i Chinami. W 2014 ruszyły pierwsze regularne pociągi z Chengdu w prowincji Syczuan do Łodzi. Każdy składa się z 41 wagonów wiozących 40-stopowe kontenery. Przejazd trwa 14 dni, ponad dwa razy krócej od transportu morskiego.
Połączenie obsługuje łódzka firma Hatrans Logistic, która oferuje nie tylko przewozy całokontenerowe, ale także drobnicę. Oferta okazała się bardzo atrakcyjna. – Gdy w 2014 roku rozpoczęliśmy przewozy, tygodniowo kursowało między obu miastami tylko kilka pociągów. W tym roku jest ich już 11 w każdą stronę – mówi Zhou Ming z chińskiej firmy Międzynarodowe Usługi Kolejowe z siedzibą w Chengdu. – Tu jest duży potencjał dla tego transportu – zapewnia. Firma założyła w grudniu w Łodzi swoje biuro.