Współfinansowanie wielu projektów zapewniają środki unijne. Istotnym źródłem finansowania inwestycji kolejowych w obecnej perspektywie finansowej jest Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Dzięki inwestycjom realizowanym przy wsparciu tego programu szybciej podróżujemy między innymi na trasie Warszawa – Radom. Niektóre pociągi jadą tą linią poniżej godziny. Kolejny przykład to trasa Warszawa – Lublin, na której najszybszy pociąg jedzie 1,5 godziny, a toczące się i planowane prace usprawnią podróż na odcinku z Warszawy do Otwocka. Trasę z Warszawy do Gdańska pociągi pokonują z prędkością 200 km/h, a czas przejazdu wynosi 2,5 godziny. Kolej na wielu trasach staje się bezkonkurencyjnym środkiem transportu.

Dzięki projektom realizowanym z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zwiększa się również dostęp do kolei – przywrócono m.in. połączenie kolejowe z Lubina do Rudnej Gwizdanowa. Wybudowano nowe, dostępne dla wszystkich perony na dużych stacjach, takich jak Szczecin, Gdańsk czy Rzeszów oraz w mniejszych miejscowościach, np. w Ożarowie Mazowieckim. Wybudowano kilkadziesiąt zupełnie nowych przystanków, które zapewniają lepszy dostęp do kolei – na Dolnym Śląsku (Lubin Stadion), m.in. Lubelszczyźnie (Lublin Zachodni), Mazowszu (Warszawa Targówek, Radom Stara Wola, Radom Północny, Radom Gołębiów). Nowe i zmodernizowane obiekty są wyposażone w wiaty, ławki, windy lub pochylnie. Część z nich wyposażana jest w nowoczesny system informacji (wyświetlacze wielofunkcyjne) oraz monitoring, który zwiększy bezpieczeństwo podróżnych.

Projekt „Projekt, dostawa i instalacja elementów prezentacji dynamicznej informacji pasażerskiej oraz systemu monitoringu wizyjnego wraz z infrastrukturą techniczną na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych” jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Aktualną informację pasażerską na przystanku Warszawa Targówek wyświetlana jest m.in. na infok

Aktualną informację pasażerską na przystanku Warszawa Targówek wyświetlana jest m.in. na infokioskach

Czytelna informacja pasażerska na przystanku Warszawa Targówek

Czytelna informacja pasażerska na przystanku Warszawa Targówek

Infokiosk z bieżącą informacją pasażerską na przystanku Warszawa Targówek

Infokiosk z bieżącą informacją pasażerską na przystanku Warszawa Targówek

Na przystanku kolejowym Warszawa Targówek zainstalowane zostały m.in. wyświetlacze

Na przystanku kolejowym Warszawa Targówek zainstalowane zostały m.in. wyświetlacze

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Stacja kolejowa Węgliniec wyposażona została m.in. w nowe zegary, monitoring oraz nagłośnienie

Materiał Promocyjny